Resultaat overige werkzaamheden maar toch ondernemer voor IB?
Beste allen,
Naar aanleiding van een boekenonderzoek van ons eenmansbedrijf werd geconcludeerd dat er sprake is van resultaat uit overige werkzaamheden en er ten onrechte gebruik gemaakt is van de MKB winstvrijstelling. Voor 2012 moet de aangifte IB opnieuw ingediend worden. In plaats van een particuliere aangifte is ons toch een aangifte IB voor ondernemers heropend. Dit lijkt mij vreemd en ik weet niet hoe ik dit op een nette manier in kan dienen. Immers duidt het boekverslag erop dat we geen ondernemers voor de IB meer zijn, en toch moet die aangifte gecorrigeerd worden. In de ondernemersaangifte zou ik de opbrengsten uit de winst en verliesrekening wel als overige werkzaamheden aan kunnen geven, maar dan zouden de winst- en verliesrekeningen etc. 0 moeten zijn?
De belastingtelefoon gaf aan hier geen advies over te kunnen geven. De belastinginspecteur is helaas op vakantie en kan daardoor zijn verslag momenteel niet toelichten. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Is het mogelijk in de aangifte IB de opbrengsten als resultaat overige werkzaamheden op te geven?
Dank voor het lezen en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Met hartelijke groeten,
Mischa
|