Hi Suus ik wordt bijna difuus...maar ja dat overkomt mij vaker als het over belastingen gaat.
Om even een voorbeeld te noemen 'RAAD' mijn onderneming fungeert zelf ook wel's als postadres voor klanten kortom jouw ouders kunnen ook postadres zijn. Worden je pa en ma onbezoldigd postbode
. Dat is dus opgelost daar maakt niemand problemen van.
nog heel even over die gerechtsdeurwaarder (van Rene) ja dat kan gebeuren maar als ze beslag leggen op de goederen van suus' ouders zitten ze toch fout.
Fiscaal is er niet veel eer te behalen aan freelance ruimte in je eigen woning (laat je adviseren wat fiscaal kan) je zou dus kunnen huren bij je ouders (inkomsten voor hun niet belast en bij jou aftrekbaar) ware het niet dat het familie is dus fiscaal is dat niet handig;Niet doen. Maar dat was ook niet je opzet.
Belgie / Nederland ja dat is ingewikkeld dat noem je internationaal belastingrecht en dat betekend 'SPECIALE REGELS' waarvoor je je goed moet laten voorlichten. Het is niet anders alles gaat goed tot je een keer gecontroleerd wordt dan kijken ze of je situatie goed is. Zo niet dan mag je aardig nabetalen; Misschien wel failliet en kun je zelf ook als postbode solliciteren want de onderneming is dan klaar.
succes
alfred cohen
raad amsterdam
Dus over hoe dit fiscaal zit? laat je goed voorlichten 1x doen kun je 30-40 jaar heerlijk ondernemen.