Lastig om voor een ander te beantwoorden. Je zou eens kunnen snuffelen op internet. Vaak vind je wel pakketten die je even gratis kunt uitproberen. E.e.a. is ook afhankelijk van je boekhoudkennis en andere achtergrond. Ik heb het eerst jaar alles in Excel bijgehouden maar vond dat uiteindelijk toch niet echt handig en ben nu achteraf, gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, blij dat ik al snel ben overgegaan tot de aanschaf van een boekhoudpakket.
Al surfend ben ik indertijd terechtgekomen bij een heel simpel pakket dat veel door vrije beroepsbeoefenaren en eenmanszaken wordt gebruikt. Ik kon het eerst twee weken gratis gebruiken (oefenen). Het was zo simpel dat ik in die twee weken mijn administratie van een heel jaar erin heb kunnen zetten. Een cursus leveren ze er gratis bij. Ik heb het pakket (de Pro versie) aangeschaft voor 189,00 euro ex BTW en ben er nog steeds dik tevreden over.
Op het gevaar af beticht te worden van spam (bij voorbaat mijn excuses) hier de link:
www.minipak.nl
Succes met boekhouden, het is echt leuker dan je denkt vooral als het over je eigen business gaat