Dank je wel Kau voor je snelle reactie in 2011!
Ik ben iets minder snel omdat ik nog net voor de jaarwisseling een griepje in het oude jaar heb opgedoken ... maar ik snap het toch niet helemaal.
1. Ik baalde eigenlijk vooral dat ik 2 facturen voor de software had gekregen (in totaal meer dan 450 euro) terwijl ik het bij 1 bedrijf tegelijk had besteld en ik bij de aanschaf van de pc (andere winkel) al te horen had gekregen dat het laatste softwarepakket net was verkocht waardoor het ook niet op die factuur terecht is gekomen. Maar goed, ik neem nu maar aan dat als ik de order kan laten zien waarop alles in 1x is besteld dat dit wel verdedigbaar is als investering.
Kortom investeren is best lastig als je haast hebt. Je moet dus maar net de mazzel hebben dat je het ook in 1 keer kunt kopen EN dat het dan geen gek bedrijf is dat je order per artikel gaat facturen.
2. Hier kan ik je niet volgen. De software valt toch buiten de regeling voor willekeurig afschrijven en zou dus lineair en in overeenstemming met de gebruiksduur in het afgelopen jaar (=2/365 en dus verwaarloosbaar)moeten worden afgeschreven? Of werkt dit anders als je alles als 1 investering opvoert?