Ik heb zelf de auto gelijk "op de zaak" laten verzekeren, ondanks dat het helemaal waar is wat Rene zegt.
Reden: ik heb recht op BTW-aftrek. De verzekerde waarde van de auto wordt op mijn bestelautoverzekering bepaald aan de hand van de cataloguswaarde minus de btw (ook minus de bpm maar die zit er, gezien de leeftijd, helemaal niet op) en dat scheelde in de hoogte van de premie.
Mijn advies: vraag gewoon een offerte aan voor "bedrijfsmatige verzekering" van je auto (je hebt immers geen bestelauto) en kies de voordeligste optie.
Mijn bedrijfswagen is overigens ook (ouder dan) 15 jaar. Bij het voordeel om 'm op de zaak te zetten (verrekening privé-gebruik o.b.v. de dagwaarde i.p.v. o.b.v. de cataloguswaarde) valt ieder ander voordeel in het niet, ook als ik een flink aantal kilometers per jaar zou maken.
Als de plannen van de CU bewaarheid worden, heb ik de keus echter niet meer, of ik moet een omzetstijging van meer dan € 3.500 realiseren (op een huidige omzet van nog geen € 12.000). Red ik dat niet, dan ga ik er financieel op achteruit.
Ik kende de website al (
http://www.bijtellingoldtimer.nl/), maar ik zie net dat ze inmiddels ook een LinkedIn-group hebben (linkje staat op de website).
Groeten, Renée