Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBS
Helder. Nu maar hopen dat ze dat niet gaan doen. In dit stadium zou het nog niet zo'n ramp zijn, maar als je natuurlijk al wat naamsbekendheid hebt opgebouwd, of een huisstijl hebt ontwikkeld, dan is het wel minder leuk.
|
Je gaat dus door met de naam? Dan blijft dit altijd als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangen. Hoe langer je met de naam je bedrijf voert, hoe groter de schade als dat andere bedrijf inderdaad stappen onderneemt.
Ook mijn naam is overigens eerder gebruikt, maar in een ander land (Zwitserland) en in een andere branche (ICT). We weten van elkaar. Toch heb ik op het punt gestaan om de naam daarom niet te gebruiken. Mocht ik mijn naam op moeten geven, dan heb ik gelukkig mijn eigen naam om mee verder te gaan: die gebruik ik in principe evenveel en langzamerhand ook steeds meer. De reden hiervoor is omdat ik mijn bedrijf maak: het is mijn kunde en talent dat maakt dat mensen mijn werk willen hebben. Zzp-ers wordt ook vaak aangeraden om je eigen naam te gebruiken. Internationaal beginnen ze gelukkig ook door te krijgen dat ik een vrouw ben en geen man (veel amerikanen denken dat ik "Mike" ben).
Een idee is, maar dan moet je sowieso bereid zijn de naam op te moeten geven, om dat andere bedrijf te benaderen en je voornemen voor te leggen.