Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carsten888
[..] vrijdag besloot ik meteen te verhuizen naar een andere host (pcextreme.nl is geweldig en supergoedkoop!). [..]
Hoe dien ik een schadeclaim in? Zal ik ze eerst een brief schrijven met wat er gebeurt is, hoeveel ellende dat heeft veroorzaakt en hoeveel het mij heeft gekost? Is het misschien beter om eerst te vragen en als ze niet willen dan pas met een schadeclaim te dreigen etc.
|
Het eerste wat ik zou doen is de algemene voorwaarden doornemen waar je mee akkoord bent gegaan bij het afnemen van de hosting: Hoewel het weinig stijlvol, en mogelijk niet heel rechtsgeldig, vermelden die met name bij goedkope hosting gewoon dat je - kort door de bocht - dikke pech hebt als ze offline gaan. Zoals ik al zei leggen de hosters het risico wel heel erg bij de klant en de vraag is natuurlijk hoe redelijk dat is, in je voordeel werken zal het waarschjinlijk niet.
Aangezien je PCExtreme noemt als nieuwe host, en deze vooral groot is in goedkope shared hosting vermoed ik dat je op een shared hosting-account zit. Wanneer je erg afhankelijk bent van je website qua inkomsten is het waarschijnlijk interessanter om te kijken naar een host die ook garanties over de uptime geeft dmv. een SLA, een stunt zoals je nu mee hebt gemaakt wil je natuurlijk niet nog eens meemaken!