Betaald in december, factuur pas in januari
Hallo! Ik heb even een vraagje over hoe ik bepaalde kosten moet boeken. Ik heb namelijk iets in een webwinkel gekocht, dit gebeurde eind december en toen is ook het geld afgeschreven van mijn rekening. De goederen heb ik in januari ontvangen en vreemd genoeg kwam de datum van de factuur niet overeen met de datum van mijn bestelling, de factuur was dus van januari. Nu zit ik me af te vragen hoe ik dit moet gaan boeken. Voor de BTW moet ik de factuur pas in januari gaan boeken, maar het geld is al in december afgeschreven van mijn rekening. Dus zal mijn winst-en-verliesrekening niet kloppen indien deze kosten helemaal niet voorkomen in mijn administratie van 2011. Mijn vraag is dan ook, kan ik deze kosten op een of een andere manier boeken in mijn administratie van 2011 zodat mijn winst-en-verliesrekening klopt? Ik weet dat je bijvoorbeeld de facturen die nog niet betaald zijn bij "vorderingen op handelsdebiteuren" kan opgeven, is er ook zoiets voor dit soort zaken, als ik het geld voorschiet nog voordat ik een factuur daadwerkelijk heb ontvangen? Sorry voor (waarschijnlijk) zo'n stomme vraag, het is me gewoon nog nooit eerder overkomen... Alvast bedankt!
|