Ik heb een eigen bedrijf naast mijn baan in loondienst.
Ik heb van de belastingdienst een aangifteformulier voor particulieren gekregen en moet mijn bedrijfsresultaat dus bij inkomsten overige werkzaamheden opvoeren.
Mijn vriend en ik hebben in november vorig jaar echter samen een huis gekocht en hebben dus recht op allerlei aftrekposten zoals de notariskosten etc. etc.
Mijn vraag is nu of mijn winst niet nadelig gaat werken t.o.v die aftrekposten?
Mijn winst wordt natuurlijk bij mijn belastbaar inkomen opgeteld, waardoor ik waarschijnlijk belasting zal moeten bijbetalen.
Maar dat zou dan waarschijnlijk in mindering gaan op alle aftrekposten die wij mogen terugvorderen. of niet?
(stel we krijgen 3000 euro terug maar door mijn winst moet ik nog 800 euro belasting betalen...zouden we dan maar 2200 euro terugkrijgen?)
Mijn vriend en ik willen namelijk wel aangifte doen als fiscale partners maar ik wil mijn bedrijfsresultaten eigenlijk gescheiden houden van onze gezamelijke teruggaaf.
Moeten we samen in 1 programma aangifte doen? OF moeten we alle aftrekposten bij mijn vriend invullen en alles bij mij op nul zetten?
Of moeten we allebei gewoon apart aangifte doen (al weet ik niet of dat uberhaupt wel kan als je fiscale partners wilt zijn?)
Als iemand mij een verhelderend antwoord kan bieden, ben ik erg geholpen! Alvast bedankt