Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 december 2010, 10:19
Maurice65 Maurice65 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2010
Berichten: 7
Question Ontbrekende facturen

Dag allemaal,

Ziehier het volgende "probleem". Begin november 2010 heb ik een opdracht uitbesteed. Deze persoon zou de werkzaamheden verrichten, mij een overzicht van de uren sturen en mij factureren voor zijn uren, waarbij ik de oorspronkelijke opdrachtgever weer zou factureren. Echter, deze persoon heeft mij zijn uren niet doorgestuurd of gefactureerd. Als gevolg hiervan kon ik zelf ook niet factureren. Omdat mijn andere werkzaamheden gewoon doorliepen en wel gefactureerd moesten worden, had ik twee factuurnummers gereserveerd en ben ik gewoon doorgegaan met de daaropvolgende nummers voor mijn andere opdrachtgevers. Laten we zeggen: Factuur 42 naar opdrachtgever X, facturen 43 en 44 nog niet aangemaakt (geen gegevens), factuur 45 naar opdrachtgever Y, 46 weer naar X, enz.

Nu loopt het jaar ten einde en heb ik dus twee ontbrekende facturen in mijn administratie. Hoe kan ik dit probleem nu oplossen? Het is natuurlijk een beetje raar als ik nog te maken facturen die over de weken in december gaan, lagere nummers ga geven (43 en 44) omdat de opvolgende facturen (45 en 46) ter zake werkzaamheden in november zijn.

Uiteraard heb ik geprobeerd met de andere persoon contact te krijgen (diverse malen zelfs), maar ik krijg gewoon geen enkele reactie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 december 2010, 10:35
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Je maakt het jezelf onnodig ingewikkeld. Er hoeft geen logica te zitten in het gebruik van factuurnummers, anders dan dat je ze bij uitreiking opeenvolgend nummert. Kies dus gewoon het eerstvolgend nummer op het moment dat je een factuur uitreikt en sla geen nummers over voor later.

Nu dit gebeurd is kun je denk ik het beste twee dummyfacturen met "niet uitgereikt" erop in je administratie opnemen. Ik heb dat ook weleens gedaan toen mijn toenmalig boekhoudprogramma een bepaald factuurnummer weigerde (vraag me niet waarom).
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Bijverdienende vormgever in België - facturen sturen of niet? En hoe te boeken? Tekst in Beeld Maastricht Belasting 5 9 december 2010 16:44
Omzetbelasting: facturen van vóór start bedrijf? Anneee Belasting 1 20 maart 2010 07:48
Klant failliet gegaan, wat te doen met facturen? Elena Administratie 5 9 januari 2009 17:04
Elkaar facturen sturen om aan meer opdrachtgevers te komen? Bassfly123 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 9 augustus 2008 13:13
Facturen verstuurd, maar geen kvk/btw nr. hoe nu? Sharkoon Al die andere praktische dingen 3 2 oktober 2007 12:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon