Rabobank trekt de stekker uit Bizner. Als rekeninghouder ontving ik vandaag een e-mail met o.a.:
Citaat:
Op 9 maart 2010 is besloten om Bizner te integreren binnen Rabobank. [...]
Bizner is een initiatief van de Rabobank. Sinds de introductie van Bizner heeft de Rabobank haar positie in de kleinzakelijke markt, met name in de grote steden en onder zzp'ers, via haar eigen kanalen sterk verbeterd. Gaandeweg heeft de Rabobank dan ook vastgesteld dat een aparte internetbank als Bizner niet meer noodzakelijk is. De Rabobank biedt ondernemers - o.a. via rabobank.nl/bedrijven- immers een volledig dienstenpakket. Bovendien is gebleken dat het mede vanuit de zorg voor de klant beter is dat ondernemer en bankadviseur elkaar in de ogen kunnen kijken bij het beoordelen van kredietaanvragen. Daarom heeft Rabobank besloten om Bizner te integreren binnen Rabobank.
Vooruitlopend op de integratie binnen Rabobank zal Bizner geen nieuwe klantrelaties meer aangaan. De dienstverlening aan bestaande klanten wordt voorlopig tot eind 2011 voortgezet.
|
Als een bank in 2007 een nieuw merk in de markt zet en in 2010 de stekker eruit trekt, dan kunnen we rustig concluderen dat het experiment kennelijk mislukt is.
Ik heb zelf een Bizner-rekening naast een zakelijke ING-rekening. Een reden om destijds Bizner te kiezen was het ouderwetse gedoe van de Rabobank. Bij elk brokje informatie op de website staat (stond?): "Neem contact op om een afspraak te maken voor een adviesgesprek". Bij Bizner kon je alles direct online regelen, zonder 20e-eeuws gedoe met kantoren, formulieren, gesprekken en verkoperige accountmanagers.
Ik ben benieuwd of er nu een Rabobank 2.0 wordt geboden, of dat het aanbod is: terug naar de 20e eeuw.
Voor kleine ondernemers was Bizner aantrekkelijk wegens standaard € 5.000 krediet zonder gezeur en gedoe. De vraag is of Rabobank die dienst overneemt.