Sinds 1 januari 2013 is er een mogelijkheid om tot maximaal 4 maanden uitstel van betaling te krijgen voor onder ondere andere omzetbelasting.
Hier zijn echter allerlei voorwaarden aan verbonden, waar ik allemaal aan voldoe.
Ik wilde dan ook gebruik maken van deze regeling ivm omzetbelasting. Heb afgelopen week dus gebeld met de belastingtelefoon, zoals
hier aangegeven staat.
Ik had echter niet het idee dat ik serieus genomen werd door de persoon die ik aan de lijn kreeg.
Volgens haar moest ik de omzetbelasting gewoon niet op tijd betalen. Dan overschrijdt je de maximale betalingstermijn dus, en krijg je automatisch een herinnering en moet je een boete betalen, van tenminste 50 euro, en maximaal 4000 euro.
Ik ben helaas vergeten te vragen wie ik aan de lijn had, dus heb geen naam. Maar als ik zo op de
sit van de belastingdienst kijk lijkt mij dit niet echt de juiste manier, die mij aangedragen werd.
Ik ben hier allerminst over te spreken. Dit was de eerste keer dat ik contact opgenomen heb met de belastingtelefoon, en ik voel met niet serieus genomen, en met een kluitje in het riet gestuurd.
Ik ga volgende week is terug bellen hierover. Wat denken jullie hier overigens van?