Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tureluur
Ik heb 1 factuur opgesteld met een factuurnummer en daarop het totaalbedrag en krijg nu dus in 2 delen het geld overgemaakt.
Kan dit? Of moet ik het bruidspaar meerdere facturen met verschillende factuurnummers sturen?
Wat betreft de BTW: de eerste betaling vond deze maand plaats en valt dus onder de BTW aangifte eerste kwartaal. De tweede betaling is pas in mei. Moet ik dan een deel van de BTW al opvoeren bij de opgave over het eerste kwartaal en de rest bij de opgave voor het tweede kwartaal?
Of kan ik het totaalbedrag aan BTW gewoon in het tweede kwartaal berekenen?
Ik hoop dat mijn vraag enigszins duidelijk is
|
Allereerst is het van belang om te weten dat u de BTW verschuldigd bent in het tijdvak waarin u de factuur uitreikt.
Indien u de factuur 1e kwartaal 2010 heeft uitgereikt, moet u 100% van de vooruitgefactureerde en nog te ontvangen BTW in de 1e kwartaal btw-aangifte van 2010 betrekken.
U mag zelf bepalen of u een factuur of meerdere facturen naar uw klanten verstuurt. Als u uw factuur op de laatste dag van de maand/ kwartaal uitreikt dan bent u de BTW verschuldigd op de aangifte van die maand of dat kwartaal. Maar als u 1 dag later factureert, heeft u één maand of één kwartaal extra om die BTW af te dragen.