Dag Ronald,
Zoals als hier al aangegeven: een stuk beter! Maar er moet inderdaad nog wel wat gebeuren.
Voor jou informatie: ik ben op dit moment bezig om mijn bedrijfsimago zo dicht mogelijk te krijgen bij wat ik werkelijk wil en kan. Ik heb daarbij hulp van een coach en wij ontdekten dat er in mijn geval twee zaken heel erg van belang zijn:
- het proces dat ik volg om een visualisatie te maken
- mijn eigen persoonlijkheid (ik ben een heel puur mens zoals mijn coach zei . Dat houdt in dat ik niet van de franjes ben en dat ik hard voor mezelf ben en rechtvaardig in de discussie over een te maken product. Dat kan voor een klant een enorme meerwaarde hebben, maar er zijn ook klanten die dat niet willen. Die klanten zijn dus niet voor mij)
De kwaliteit van mijn producten staat of valt met deze twee zaken. Als ik mijn krachten, talenten en persoonlijkheid goed kan inzetten, ontstaat er een product met werkelijke meerwaarde, vragen mensen mij om "een mooi plaatje" of is de klik er op persoonlijk vlak niet, dan lukt het mij niet om de kwaliteit neer te zetten waar ik voor sta.
Om dit goed naar buiten te kunnen brengen, zijn we diep in gegaan op wat er nu op mijn website staat. Op het eerste punt, het proces, lijkt mijn website redelijk goed in elkaar te zitten (met dank aan Lancelots overigens, we zijn hier aardig mee bezig geweest). Er moet nog wat geschaafd worden, maar de huidige versie is goed genoeg. Wat betreft ik als persoonlijkheid staat er echter vrijwel niks op mijn site. Dat had ik in eerste instantie bewust gedaan omdat ik vind dat het eigenlijk niet thuishoort op een bedrijfswebsite. Maar omdat blijkt dat dit werkelijk van belang is, ben ik nu heel druk bezig om te kijken hoe ik mezelf in de "vergelijking" kan schrijven. Dat is een hele omslag, maar op die manier kan ik mijn bedrijf nog beter afstemmen op mijn potentiële klanten.
Waarom vertel ik dit nu? Zoals anderen al eerder schreven, staat er op dit moment nog nergens
waarom een klant nu perse jou moet hebben. Om dit duidelijk te kunnen maken moet je naar het totaal plaatje kijken en nagaan wat jij uit het verhaal kunt halen en wat jij klanten hierin te bieden hebt. Zo'n verhaal is niet in een keer op te schrijven, ik heb mijn website feitelijk bijna ieder jaar dat ik bezig ben op dat vlak veranderd, maar het is wel iets wat je eigenlijk moet doen om het voor jezelf en klanten duidelijk te maken waarom nu perse
jij.
Zoals je hierboven leest heb ik een coach die me daarin helpt. Ik heb die coach via een van de branche verenigingen waar ik lid van ben. Het heeft me wat moeite gekost, want de eerste twee coaches die ik sprak klopten niet met mij, maar uiteindelijk heb ik er toch een gevonden. Het sparren met een derde is in dit proces eigenlijk noodzakelijk: hij of zij kan je een spiegel voorhouden en je wijzen op zaken die je over het hoofd ziet of die je als vanzelfsprekend ziet. En blijf daarbij Lancelots gebruiken om de producten die je uit dit proces haalt te toetsen.
Succes!