|
11 april 2009, 08:06
|
|
Moderator
|
|
|
|
Re: ZZP'ers: je persoonlijke gegevens staan op Google Maps, met dank aan de KvK
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door writer83
Ik heb deze link bekeken maar er staat toch niet dat ze dan die link verwijderen, of wel?? Ik begrijp niet zo goed wat ze nou zeggen. Er staat "Als u ziet dat uw persoonlijke telefoonnummer of contactgegevens in een bedrijfsvermelding worden genoemd, vult u het onderstaande formulier in. Google Maps verzamelt informatie van verschillende bronnen, waaronder websites en Gouden Gids-directory's. Soms blijkt dat deze informatie niet juist of achterhaald is."
De informatie (mijn persoonlijke adres en tel.nr. Grr) is wel juist, ik wil het gewoon niet op internet hebben!
Ik vind het echt heel erg wat hier zomaar gebeurt! Ik heb ook informatie gekregen om dingen van google te verwijderen: on-be-grijpelijk de uitleg in deze. Ze maken je het vooral zo moeilijk mogelijk. PFFFFF
|
Als je daarop klikt, dan kun je ook specifiek aangegeven dat jouw informatie persoonlijk is. Wat ik niet op internet wil hebben, beschouw ik als persoonlijk
Ik heb inderdaad ook de uitleg geprobeerd met bedrijf claimen enzo, maar dat was voor mij ook veeeeeeel te onduidelijk.
|
11 april 2009, 12:09
|
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adine Versluis
Als je daarop klikt, dan kun je ook specifiek aangegeven dat jouw informatie persoonlijk is. Wat ik niet op internet wil hebben, beschouw ik als persoonlijk
Ik heb inderdaad ook de uitleg geprobeerd met bedrijf claimen enzo, maar dat was voor mij ook veeeeeeel te onduidelijk.
|
hmm ik heb de vragen op de link etc ingevuld en geklikt op versturen, maar ik kon nergens aangeven dat de informatie persoonlijk is..? Of krijg je daarover nog een email oid? Vraag me af wat ik nou gedaan heb door die dingen in te vullen, vaag..
|
11 april 2009, 13:48
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Da's ook vreemd: bij mij staat er werkelijk hele summiere informatie vermeld, eigenlijk precies zoals ik het zou willen hebben als ik het zelf had ingevoerd.
En nou dacht ik toch dat ik zo m'n best had gedaan hier op het forum, maar de enige webpagina's waar bij mij naar verwezen wordt, zijn mijn eigen en de bedrijvengids van Gouda e.o. ...
Alleen die recensieknop vind ik uitermate onwenselijk!!
Groeten, Renée
|
12 april 2009, 11:42
|
|
Moderator
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door writer83
hmm ik heb de vragen op de link etc ingevuld en geklikt op versturen, maar ik kon nergens aangeven dat de informatie persoonlijk is..? Of krijg je daarover nog een email oid? Vraag me af wat ik nou gedaan heb door die dingen in te vullen, vaag..
|
Volgens mij kwam die keuzemogelijkheid vóór de link; ik heb de link gekopieerd nadat die keuze gemaakt is, dus dan moet het goed zijn volgens mij!
|
12 april 2009, 11:43
|
|
Moderator
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse
Alleen die recensieknop vind ik uitermate onwenselijk!!
Groeten, Renée
|
Zouden mensen daar echt gebruik van maken?
Ik weet trouwens niet of het klopt, maar zag op je homepage dat er in het midden ook een knop 'Artiesten' staat (en onderaan dan ook één). Als je op die middelste drukt, dan kom je op de pagina 'Verlonen' terecht (waar verder zo te zien niets over artiesten staat).
|
12 april 2009, 12:27
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adine Versluis
Zouden mensen daar echt gebruik van maken?
|
Voeg toe het woordje 'gaan': gebruik gaan maken.
Er komen (o.a. via Google toepassingen) steeds meer gegevensbronnen bijelkaar, er ontstaan steeds nieuwe (gebruiks)mogelijkheden; ook mogelijkheden die we nu nog niet kunnen voorzien. We zijn erg hard op weg om onze privacy overboord te gooien. Veel mensen vinden dat nu nog niet zo erg of nemen het probleem niet serieus, maar de echte ellende moet ws. nog komen.
|
15 mei 2009, 16:44
|
|
Inderdaad, vrij apart, kan je ook je eigen gegevens wijzigen dan?
|
15 mei 2009, 16:48
|
|
Moderator
|
|
|
|
Als ik het goed heb is mijn mobiele nummer nu eindelijk van Google Maps! Ik heb er wel een nep-vast-nummer voor in de plaats moeten zetten, maar dat is even niet anders
|
|