Dag Jesse,
Voor het aanschrijven van bedrijven zijn er (ook hier) veel tips te vinden.
Aangezien het uitgangspunt van je brief het maken van een afspraak - of op z'n minst het leggen van telefonisch contact is - moet je je van te voren bedenken met wie je de afspraak wilt. Aan die persoon adresseer je vervolgens je brief.
In je brief kondig je aan dat je contact op gaat nemen voor het maken van een afspraak.
Dit alles gaat natuurlijk vergezeld van een introductie van jezelf en dan met name hoe jij dè oplossing kunt bieden voor het natúúrlijk bij dat bedrijf enorm nijpende probleem.
Zend kleine "plukjes", zodat je de feedback op je ene plukje (misschien in het begin zelfs maar 1 of 2) kunt gebruiken om je brief te verfijnen.
Alle dingen de Mieke heeft genoemd zijn natuurlijk ook helemaal geweldig, maar waarom niet en/en gedaan?
't Zijn allemaal manieren van benaderen van potentiële klanten, op verschillende momenten in het proces. Dit is semi-koude acquisitie - je laat je telefoontje voorafgaan door een brief. Gespecialiseerde acquisitiebedrijven kunnen er nog steeds van bestaan, dus blijkbaar is de opbrengst er nog steeds.
Succes!
Groeten, Renée