Hoi Heleen, welkom op Lancelots!
Ik vind je
pitch nog wat te algemeen. Je schrijf en corrigeert teksten, maar dat doen vrijwel alle tekstschrijvers. En om er een schepje bovenop te doen schrijf je alle soorten teksten voor bedrijven én particulieren. Voor wie en over wat schrijf je eigenlijk
niet?
Probeer je eens in een opdrachtgever te verplaatsen. Stel het is iemand bij een communicatiebureau dat werkt voor een reïntegratiebedrijf. Hij zoekt iemand voor een tekst over het maatschappelijk probleem van het relatief grote aantal jonge vrouwen dat in de WAO belandt. Hij vindt na een beetje zoeken op internet honderden tekstschrijvers om uit te kiezen. Waarom zou hij bij jou uitkomen en jou bellen?
Goed, misschien heb jij niks met een opdrachtgever met dit profiel. Ik verzon het ter plekke. Maar met welke opdrachtgevers heb je dan wel wat?
Zo'n algemene pitch wijst op een nog
onvoldoende uitgewerkt marketingidee. En als pitch blijft het niet hangen. Als iemand mij over 2 weken vraagt of ik nog een goede tekstschrijver ken voor dit-of-dat, dan zou ik na deze pitch niet direct aan jou denken.
Kijk ook even naar de discussie over de pitch van
Erik. Hij kreeg vergelijkbaar commentaar.