Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 9 mei 2007, 23:34
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Ik had hem teruggemaild met de mededeling dat ik niet dacht dat onze samenwerking op deze manier niet tot een goed einde kon worden gebracht.

Zijn algemene toon van spreken in vorige mailtjes stond mij ook al niet aan.

Nog geen reactie terug, maar ik verwacht ook geen reactie terug eigenlijk.

Ja, ik heb een goede keuze gemaakt.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 mei 2007, 08:49
MvE MvE is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 44
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Dit soort 'opdrachtgevers' (liever gezegd slavendrijvers) ben je liever kwijt dan rijk. Verstandige beslissing, je kunt je nu concentreren op het binnehalen van pretigge opdrachtgevers waarmee het wel goed samenwerken is.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 mei 2007, 00:45
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Goede beslissing!!

Ik heb onlangs ook een opdrachtgever afgewezen waar ik geen goed gevoel bij had (door onze contacten en mijn onderbuikgevoel) en ik ben heel opgelucht dat ik niet met deze opdrachtgever in zee ben gegaan..
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 mei 2007, 15:04
Her van CABP's schermafbeelding
Her van CABP Her van CABP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 6
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Ha die Koen,

ik denk dat het een goede actie van je is om te bedanken voor je opdracht.
Er zijn veel mensen die goede ideeën hebben voor websites, maar vervolgens hierin geen geld willen (kunnen) investeren.

Men denkt hier vaak erg gemakkelijk over, maar vergeet hoeveel werk erin zit.

Nogmaals een goede keuze en hoe lastig ook, geduld is een schone zaak.... voor het verkrijgen van opdrachten.
__________________
www.cabp.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 juni 2007, 16:34
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Thumbs down Re: Je opdrachtgever afwijzen

Nou, ik had ook een vrij vervelende opdrachtgever (het weer was minder wisselvallig en de laatste factuur bleef maar onbetaald!). Ik dus na afronding van de opdracht erg blij dat ik er vanaf was, stond 'ie vandaag weer op mijn voicemail!

O! Horror!

Ben benieuwd wat het nu weer is, want dit zou wel eens de eerste keer zijn dat ik echt rechtstreeks "nee" ga zeggen tegen een opdracht!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 juni 2007, 17:18
Jens Jens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 19
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Hoe kan je subtiel tegen een opdrachtgever zeggen dat je liever niet met hun in zee wil gaan? Want ik ben dan weer bang dat ze mij niet klantvriendelijk vinden.
__________________

Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 juni 2007, 17:26
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

ik sta inmiddels al op twee

eentje wou wel dat ik een webwinkel ging maken, maar dan wel zo dat hij t makkelijk aan kon passen, vaak de naam van de winkel kon veranderen en regelmatig van domein kon veranderen (met andere woorden; doorverkopen)
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 juni 2007, 17:36
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jens Bekijk bericht
Hoe kan je subtiel tegen een opdrachtgever zeggen dat je liever niet met hun in zee wil gaan? Want ik ben dan weer bang dat ze mij niet klantvriendelijk vinden.
Dat herken ik wel! Mijn voorkeur zou uitgaan naar aangeven dat ik op dit moment geen extra opdrachten aan kan nemen
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 juni 2007, 17:37
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
ik sta inmiddels al op twee

eentje wou wel dat ik een webwinkel ging maken, maar dan wel zo dat hij t makkelijk aan kon passen, vaak de naam van de winkel kon veranderen en regelmatig van domein kon veranderen (met andere woorden; doorverkopen)
Hoe doorzichtig.. Ik zou dan liever hebben dat ze gewoon tegen mij zeiden: "hoor eens, ik heb klanten voor veel webwinkels, laten we een dealtje sluiten." Daar kun je nog meer mee!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #20  
Oud 26 juni 2007, 09:42
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Je opdrachtgever afwijzen

Citaat:
Dat herken ik wel! Mijn voorkeur zou uitgaan naar aangeven dat ik op dit moment geen extra opdrachten aan kan nemen
Dan is de kans groot dat hij volgende maand weer belt. Handiger is om hem netjes te vertellen dat je geen werk meer voor hem gaat doen. Dat heeft de volgende voordelen: Hij weet meteen waar hij aan toe is en je hoeft niet te stressen elke keer als de telefoon gaat.

Citaat:
Hoe kan je subtiel tegen een opdrachtgever zeggen dat je liever niet met hun in zee wil gaan? Want ik ben dan weer bang dat ze mij niet klantvriendelijk vinden.
Een oude tip uit de horeca; de klant is koning maar jij bent keizer. Kortom je hoeft niet tot het uiterste klantvriendelijk te blijven als iemand over jouw grenzen heen gaat.

En dan nog een quote:
Citaat:
De beste stuurlui staan aan wal
Het is makkelijker gezegd dan gedaan en ik ben er ook geen held in.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geldt een vrijwillige opdracht óók als opdrachtgever? arjan Belasting 4 9 april 2007 22:47
Uren kennismaking in rekening brengen bij opdrachtgever? falco Omgaan met opdrachtgevers 7 10 januari 2007 17:29
VAR verklaring en verplichtingen tegenover opdrachtgever ?? Alan French Omgaan met opdrachtgevers 2 3 oktober 2006 20:36
Je opdrachtgever ontslaan Annedien Hoen Omgaan met opdrachtgevers 30 10 juli 2006 21:25
Help! Mijn opdrachtgever... forumbeheerder Omgaan met opdrachtgevers 4 18 april 2006 18:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon