Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft
Hyves is volgens mij niet bedoeld voor marketing. Ik verzoek kennissen die mij zakelijke aanbiedingen doen mij uit hun mailgroep te verwijderen.
There's a time and a place for everything.
|
Exact. Alles op het web knallen heeft alleen zijn als je bekend wil worden in zowel negatieve als positieve zin. Zakelijk gezien moet je natuurlijk iets verder denken.
Ik heb mijn Hyves account dan ook gekilled - ik kreeg verzoeken om te Hyven van zowel mijnn nichtjes, mijn huisdieren als professionals. Bekenden die met Hyves, Plaxo, Pulse, Tagged en meer van dit soort connectie-verzoeken komen, geef ik te kennen dat ik mij beperk tot LinkedIn. Onbekenden die met LinkedIn-connectieverzoeken komen, stel ik de vraag 'hebben we zaken gedaan'? Zo blijft LinkedIn mijn enige netwerk (tot nu toe) dat bovendien zuiver is: ik ken iedereen die in mijn lijstje staat, heb er op zijn minst gesproken (of uitvoering mee gemaild).
Ook aan aanbevelingen doe ik niet. Hoe kan ik nu in een paar regels beschrijven dat persoon A geweldig is? Als iemand echt informatie wil uitwisselen (referenties opvragen) dan kan dat het beste in een gesprek, dus online is niet heilig. En dat geldt ook voor zaken doen: personal branding is meer dan web 2.0 of web 3.0, het gaat er ook om wat je uiteindelijk in real life aflevert.