Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 januari 2010, 13:33
Ahmet Ahmet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 2
Standaard Hoe borg in de administratie opnemen?

Samen met een vriend zijn we sinds kort een vof begonnen. Ik doe de administratie gedeelte en mn vennoot staat op het veld.

Nu ben ik tegen het volgende aangelopen:

we hebben een busje gehuurd en daar voor borg moeten betalen. Nadat we klaar waren met de busje kregen we de factuur. Hier op staat dat het bedrag van de borg is betaald en dat we de rest weer via de bank terug krijgen.

Dus het volgende:

250 borg betaald
70 totale kosten
180 terug gekregen

hoe moet ik dit nu in de administratie opnemen?

250 als uitgaven (borg dus er zit geen btw bij)
70 uitgaven (factuur incl btw)
180 inkomsten (restant borg, geen btw)

is het boven staande opgave juist of moet het anders?


Alvast erg bedankt.

Gr,

Ahmet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2010, 09:22
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Hoe borg in de administratie opnemen?

Dag Ahmet,

Je kunt een aparte grootboekrekening openen voor de borg ('Waarborgsommen', zit meestal in de 500-serie).

Bij het betalen van de borg boek je dan

Borg .......250
Aan Bank .........250

De verrekening van de bushuur/terugstorting van het restant van de borg geeft de volgende boeking (ik hou de bus voor het overzicht ook even op het bedrag incl. BTW):

Bank ..... 180
Bushuur ...70
Aan Borg ..........250

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2010, 17:49
Ahmet Ahmet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Hoe borg in de administratie opnemen?

erg bedankt voor je reactie Renée. Ik heb er veel aan gehad, dankje wel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
borg, huur


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe benzinekosten administreren en doorbelasten? A.Clarke Administratie 2 10 januari 2010 19:45
Allemaal vragen over het opzetten administratie Anoniem Administratie 10 17 oktober 2007 10:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon