Per 1.1.2007 wordt een nieuwe wet aangenomen...je wordt verplicht om 5 jaar lang je emails te bewaren. Dus bij een controle kan hier om gevraagd worden. Tis dat jullie 't maar weten
Het is niet een nieuw aangenomen wet laat ik daar mee beginnen. Wel is het zo dat e-mails onder de bewaarplicht vallen. Dat wordt vaak vergeten en er kan om gevraagd worden. Wat Hetty doet is overigens over het algemeen wel toegestaan belangrijke zaken kun je printen en in je dossier stoppen. Maar denk eraan er kan om meer gevraagd worden en als dat er niet is kan het de onderbouwing van bewijslast aantasten.
Om wat voor e-mails gaat het? Dus wat is wel of niet belangrijk om te bewaren en waarom is het belangrijk om ze te bewaren? Voor wie bewaar je ze en aan wie moet je ze kunnen laten zien?
Wat als je computer kapot gaat en alle e-mails gaan verloren of je verwijdert ze per ongeluk?
...had ik maar 'n antwoord hopla op alles...maar goed het gaat naar mijn mening om zakelijk mailverkeer. En als je computer een crash heeft dan is dat pech. Als ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor een goed back-up systeem.
Als een controleur vraagt om bepaald mailverkeer is het wel handig dat je dat kunt overleggen en die termijn is inderdaad 7 jaar,