Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
En wat de bewijsfunctie betreft zou ik niet weten waarom een rechter zo'n willekeurige site zou vertrouwen. Dat is nog wel even wat anders dan door de overheid ingestelde betrouwbare instellingen als de KvK en de rechtbank.
|
Dat is een vertrouwen in de medemens. ;-)
Voorwaarden.net is niet opgericht als willekeurige website. Dat is het ook niet, want meer dan 300 bedrijven maken er inmiddels gebruik van. Je hebt gelijk dat er een wet bestaat die zegt dat enkel de KVK en rechtbank hiervoor mogelijk zijn. Die wet is opgericht toen er nog geen internet was. Vandaar dat er ook gesprekken zijn met justitie om te kijken naar mogelijkheden. Daarnaast bestaat er jurisprudentie. Dat zegt niets anders dan dat rechters niet altijd wetteksten letterlijk nemen, maar vooral kijken naar de bedoeling van wetteksten en die uitvoeren.
Je hoeft er niet aan mee te doen en KVK is momenteel nog steeds veiliger om te deponeren. Maar voor iedereen die innovatief ondernemen ondersteunt, en het aardig vind om een idee dat de kosten van de overheid (deponeren bij de KVK) wat kan reduceren, wil supporten:
Doe gewoon kosteloos mee en sluit je aan bij voorwaarden.net. Ben je niet zeker van de site? Doe dan en-en. Nog beter. Maar denk verder dan je neus lang is en wees niet te negatief als iemand met een goed idee wat wil proberen maar geef het een kans, of laat hem het proberen.
Het idee om kosteloos voorwaarden te deponeren, en 24/7 terug te kunnen zien is gewoon een goed idee. Ik sluit me erbij aan en maak er gebruik van.
Daarnaast mail ik nog steeds altijd mijn voorwaarden met elke offerte mee, maar dat zou ik ook doen als ik mijn voorwaarden gedeponeerd had bij de KVK. Dat veranderd er niets aan!