Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Aangifte doen klinkt simpel, maar ik ben benieuwd hoe ze op het politiebureau reageren.
|
Dat zal wel een nieuw webformuliertje worden bij de OPTA, die deze wet uitvoert.
Citaat:
En wat doe je als de callcenteragent/telemarketeer goed gebriefd is en niets loslaat over zijn werkgever of opdrachtgever?
|
... en belt met 'nummer onderdrukt'. Dat is k**** inderdaad. Volgens de wet (of was het nou een Europese richtlijn) moet je als abonnee telefoontjes met 'nummer onderdrukt' kunnen weigeren, maar bijv. KPN heeft dat vziw domweg niet geïmplementeerd. Waarom dat bedrijf juridisch gezien nog kan bestaan is me een raadsel
Xs4all heeft wel iets moois: je kunt bellers na een ongewenst telefoontje blokkeren, ook al bellen ze met 'nummer onderdrukt' (de centrale van Xs4all kent het nummer namelijk wel). Het mooiste zou zijn als die centrale van de telecomprovider een klacht kan doorgeven aan de OPTA. Je wordt gebeld, vindt dat het verboden telemarketing is, hangt op, belt het servicenummer van je provider en toetst sterretje-zoveel.
In ieder geval zullen de A-merken en bona fide bedrijven niet meer outbound telemarketen en wordt het hopelijk een marginaal verschijnsel.