Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis
Eén praktisch nadeel; bij een verhuizing (zoals in mijn geval), is je drukwerk niet meer up to date. Ik heb dit opgelost door op iedere brief/factuur een extra regel te printen met 'Let op, nieuw adres:...'. Als mijn huidige doos leeg is, ga ik nieuw bestellen met mijn nieuwe adres.
|
Nooit gedaan, maar wat misschien een optie is: je zou het adres weg kunnen laten en dan printen op je brieven mits je een goede printer hebt.... Wat waarschijnlijk dezelfde kosten heeft als nieuw briefpapier laten drukken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaat
Ik wil beginnen als freelancer, vanaf 0, zonder ervaring. Klein beginnen dus. Nu heb ik een vraagje over de huisstijl. Een kennis van mij heeft een eigen bedrijf gestart en heeft in het begin een template aangemaakt op de pc en in die template alles uitgeprint, zo heeft hij deze opstartkosten aanzienlijk kunnen drukken. Maar is dit verstandig of kan ik toch beter meteen investeren in voorgedrukte materialen?
|
Deels afhankelijk van je ervaring. Als je kan ontwerpen dan kun je het zelf doen. Als je het geld ervoor hebt gelijk professioneel laten doen en laten drukken. Heb je het geld niet, maar wel talent, dan wat tijd investeren. Heb je geen talent en geen geld, dan zou ik het overwegen om een huisstijl uit te stellen totdat je een paar opdrachten binnen hebt. Dat kun je oplossen door meer aandacht te besteden aan je uiterlijke verzorging en presentatie. Al deze zaken bieden geen garantie voor een opdracht.
Corrigeer me als ik er naast zit: logos zijn ingewikkelder dan alleen ontwerpen. Je moet ook erop letten dat je niet een geregistreerd logo van een ander bedrijf per ongeluk kopieert. Een goede reden om een professioneel ontwerper in de hand te nemen.