Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 21 januari 2009, 04:09
jazzvb jazzvb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 3
Standaard Zijn dit aanvaardbare voorwaarden?

Hallo,

Ik weet niet of het gebruikelijk is om voorwaarden te laten controleren op deze site, dus excuses als ik fout zit.
Ik vraag me af of de volgende voorwaarden aanvaardbaar zijn of dat ik sommige moet wijzigen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Jazz

Het gaat om software voor een kinderdagverblijf.

PARTIJEN:
Dicon Automatisering B.V. met beperkte aansprakelijkheid gevestigd te HAARLEM en kantoorhoudende
te HAARLEM aan het adres Spaarne 13, 2011CC te dezen rechtsgeldig vertegenwoordigd door haar
directeur Dhr. M.A. Hruska; hierna te noemen "CSP",

EN:
Jazz
hierna te noemen “CONTRACTANT”.

OVERWEGEN HET VOLGENDE:
- CSP biedt een dienstenpakket, in de vorm van een breed scala aan internet, intranet, connectivity en
communicatieoplossingen, hosting, colocation en Virtual Office aan bedrijfsmatige eindgebruikers aan;
- CONTRACTANT één of meerdere onderdelen uit het dienstenpakket wenst af te nemen van CSP zoals
vermeld in bijlage 1.
- CSP en CONTRACTANT hun afspraken in het kader van de afname door CONTRACTANT van het
diensten pakket hebben vastgelegd in deze overeenkomst;
- CONTRACTANT machtigt CSP, door ondertekening van deze overeenkomst, alle verschuldigde
bedragen (periodiek en éénmalig) van zijn rekening af te schrijven, e.e.a. conform de algemene
leveringsvoorwaarden CSP.

Artikel 1 / Bijlage
1.1 De hierna genoemde, en als zodanig in deze Overeenkomst aangeduide bijlage:
Bijlage 1: specificaties dienstenpakket inclusief tarieven, vormen een integraal onderdeel van deze
Overeenkomst. Deze bijlagen, die door beide Partijen zijn geparafeerd, zijn voor Partijen bindend als
ware de inhoud in de tekst zelf opgenomen. Wijzigingen van of aanvullingen op de Overeenkomst
worden schriftelijk vastgelegd in amendementen op deze Overeenkomst, die door beide partijen
worden ondertekend.
1.2 In geval van tegenstrijdigheid tussen de inhoud van een bijlage, zoals eventueel geamendeerd, en
de tekst van de Overeenkomst prevaleert hetgeen in de tekst van de Overeenkomst is bepaald.

Artikel 2 / Contractoverneming
CONTRACTANT is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen
aan een derde zonder schriftelijke toestemming van CSP. Aan de toestemming kunnen voorwaarden
worden verbonden.

Artikel 3 / Afnemen van CSP diensten
3.1 Partijen komen overeen dat CSP aan CONTRACTANT de in Bijlage 1 beschreven Diensten levert
onder de voorwaarden die in deze Overeenkomst zijn vastgelegd. De Dienst houdt in dat CSP, de
CONTRACTANT toestaat gebruik te maken van diensten en van een IP-VPN netwerk voor het gebruik
van internet, intranet, connectivity en communicatieoplossingen
3.2 CSP heeft het recht, na de totstandkoming van de overeenkomst met de CONTRACTANT tot het
ter beschikking stellen van een individuele Dienst, indien de individuele Dienst niet geschikt blijkt te
zijn voor het leveren van de Dienst en/of de locatie van de Eindgebruiker buiten het leveringsgebied
van CSP blijkt te vallen, om de overeenkomst met betrekking tot deze Dienst op te zeggen na
maximaal 12 werkdagen na ordering.
3.3 CONTRACTANT staat in voor haar bevoegdheden om een aanvraag in te dienen voor een Dienst en
vrijwaart CSP tegen aanspraken van derden ter zake. CSP is gerechtigd om alle redelijke, werkelijk
gemaakte, kosten gemaakt naar aanleiding van door CONTRACTANT onbevoegd ingediende aanvragen
bij CONTRACTANT in rekening te brengen.
3.4 In het kader van de ingebruikgeving van een Dienst aan CONTRACTANT zullen door CSP
werkzaamheden aan die Dienst moeten worden verricht, die tot mogelijk gevolg hebben dat de Dienst
voor een bepaalde periode niet beschikbaar zal/zou kunnen zijn.

Artikel 4 / Service Levels
4.1 CSP hanteert verschillende SLA’s. Per product(groep) kan een apart“service level niveau” van
toepassing zijn, zoals beschreven in:bijlage 2. De van toepassing zijnde SLA niveaus zijn vermeld in
de productspecificaties zoals omschreven in bijlage 1. Voor ISDN en xDSL verbindingen zijn de SLA’s
van de betreffende leveranciers additioneel van toepassing.
De in dit hoofdstuk gedefinieerde Service Level garanties zijn niet van toepassing in de volgende
situaties.
1. Tijdens de reguliere Service Windows: Tussen 22:00 uur en 06:00 uur Nederlandse tijd, óf tussen
zaterdag 09:00 uur en maandagochtend 06:00 uur. en tijdens niet geplande
upgrades en onderhoud die niet kunnen worden uitgevoerd tijdens de daarvoor bestemde Service
Windows en waarvan CSP de CONTRACTANT vooraf schriftelijk over heeft geïnformeerd. CSP behoudt
het recht om het reguliere Service Window te verplaatsen, mits dit schriftelijk is medegedeeld aan de
CONTRACTANT
2. In geval van incidenten als gevolg van Force Majeure.
3. Enig Probleem of Storing als gevolg van handelen door de CONTRACTANT / Eindgebruiker.
4. Het niet beschikbaar zijn van de CONTRACTANT / Eindgebruiker wanneer CSP verzoekt om
assistentie van de Eindgebruiker bij het vaststellen of isoleren van het Probleem of de Storing.
4.2 CSP voorziet tijdens Kantooruren in een supportfunctie voor de CONTRACTANT, in de zin van het
telefonisch beantwoorden van een Support Call alsmede technische vragen over het gebruik en het
functioneren van het Systeem.

Artikel 5 / Betaling
5.1 Tenzij anders is overeengekomen brengt CSP de door CONTRACTANT verschuldigde vergoedingen
in rekening door middel van een factuur. De betaling zal plaatsvinden op de door CSP aangegeven
bankrekening, op de wijze die is vermeld op de factuur. Voor iedere gefactureerde vergoeding
geldt een betaaltermijn van 8 dagen na dagtekening van de factuur.
5.2 Indien CONTRACTANT niet binnen 8 dagen na ontvangst van de factuur heeft betaald, zal CSP een
herinnering sturen met een nadere termijn van betaling. Is ook binnen deze nadere termijn niet
betaald, dan is CONTRACTANT zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. CSP kan alsdan de op
grond van de wet wegens vertraging verschuldigde rente alsmede werkelijke gemaakte, redelijke,
incasso kosten in rekening brengen.
5.3 Voor alle diensten geldt dat de nieuw in gebruikgestelde diensten per CONTRACTANT worden
bijgewerkt en gefactureerd vanaf de dag van ingebruikstelling. Deze diensten worden voor de verdere
looptijd van het lopende kalenderkwartaal vooraf aan de CONTRACTANT gefactureerd.
Lopende diensten worden eens per kalenderkwartaal (3 maanden) vooraf gefactureerd.
5.4 Reclames dienen binnen 3 werkdagen na ontvangst van de factuur schriftelijk aan CSP te worden
gemeld. Eventueel teveel berekende services worden zo spoedig mogelijk aan CONTRACTANT
geretourneerd. De betalingsverplichting van de factuur als bedoeld in artikel 5.1 blijft bestaan. Voor
zover sprake zou zijn dat CSP te weinig diensten bij CONTRACTANT in rekening heeft gebracht, kan
CSP dit als nog facturen, mits gemotiveerd en goed onderbouwd.

Artikel 6 / Duur en beëindiging van de overeenkomst
6.1 Deze Overeenkomst gaat in op de datum van ondertekening door beide partijen en wordt
aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van één jaar.
6.2 CONTRACTANT kan de Overeenkomst met CSP tegen en na het verstrijken van de minimumduur
schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van 3 kalender maanden opzeggen.
6.3 Elk der partijen heeft het recht, in aanvulling op en onverminderd het geldende algemene recht,
de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien:
a) de wederpartij surseance van betaling heeft aangevraagd of dit aan hem is verleend;
b) de wederpartij in staat van faillissement is gesteld of een faillissementsaanvraag is ingediend.

Artikel 7 / Slotbepaling
7.1 Op deze Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
7.2 Partijen zullen een geschil zoveel mogelijk in de minne proberen te schikken.
7.3 Indien een partij een geschil wenst voor te leggen aan de rechter, zal hij dit doen aan de
bevoegde burgerlijke rechter te Haarlem.


Verzoek om telefonische assistentie (hulp en advies)
Opdrachtgever moet binnen 30 minuten contact kunnen hebben gelegd met een gekwalificeerd
medewerker van de Helpdesk. De reactietijd is afhankelijk van de aard van de vraag en vindt in
onderling overleg plaats.

Reiskosten:
Voor elk werkbezoek van een medewerker van Dicon, DDC, of een samenwerkend bedrijf worden
reiskosten in rekening gebracht van € 0,70 per kilometer. Hierbij geldt een minimaal bedrag van €
25,- en een maximum bedrag van € 150,-.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 08:10
Moeten debiteurnummers opeenvolgend zijn? Cravi Administratie 3 3 augustus 2008 19:53
Zijn algemene voorwaarden echt nodig? wilco Al die andere praktische dingen 5 21 december 2006 09:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon