Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie
Ik weet niet hoe aan stap 1 te beginnen! Hoe zoekmachines werken... Euh, niet veel verstand van!
|
Boeken lezen. Bijvoorbeeld:
- Search Engine Marketing, Inc.: Driving Search Traffic to Your Company's Web Site. by Mike Moran, Bill Hunt
- SEO Book (schijnt een aanrader te zijn, maar ik heb hem zelf nog niet gelezen)
Educatieve websites over zoekmachine-optimalisatie lezen.
Lid worden van
Webmasterworld en bij de relevante forums de 'libraries' lezen. De meeste seniors van dit forum beweren dat vrijwel alles wat je ooit zou kunnen leren over zoekmachineoptimalisatie e.d. in dit forum te vinden is. Ik kan dat beamen. Alleen moet je er dan wel regelmatig tijd aan besteden en het kaf van het koren weten te scheiden.
Citaat:
Een papieren cursus rond dit thema lijkt me ook altijd handig. [...] Is dat geen idee?
|
Jawel, er is al erg veel materiaal voorhanden. Het probleem is dat de meeste mensen verdwalen in het oerwoud van trucjes, misbruikkenners, achterhaalde informatie die eindeloos wordt herkauwd etc.
En misschien nog wel het allergrootste probleem: de meeste mensen denken dat zoekmachineoptimalisatie iets dat je doet met een slechte website en waardeloze content. Zoals de vele webshops die gewoon de onbegrijpelijke productcatalogi van hun leveranciers op het web dumpen en vervolgens proberen hoger te ranken dan hun concurrenten, die precies hetzelfde doen.
Ik denk dat zoekmachineoptimalisatie in de eerste plaats een kwestie is van goede content ontwikkelen. Dat moet tekstschrijvers als muziek in de oren klinken. Ik zou er een boek ... eh website over kunnen schrijven, maar dat is zo'n gedoe.
Brett's 26 steps (registreren verplicht, maar gratis) geeft een goede indruk van wat mensen als ik de hele dag zitten te doen
Citaat:
I know the following system works 100% of the time with Google to attain rankings across a wide range of keywords. This is what I do with clients to build a successful site and has worked every time. The level of success will depend largely on the subject matter, it's potential audience, and it's level of competition on the net.
|