Factuur opnieuw uitreiken op andere naam?
Beste iedereen,
Een vraag. Ik heb in mei 2010 een opdracht afgerond voor een klant, en deze is toen ook betaald. De factuur stond op naam van de klant, en daar waren toen geen problemen mee. Er was destijds ook een manager, die heeft gezorgd voor de betaling van de factuur.
Deze manager vraagt nu (in oktober dus) of ik de factuur nogmaals wil sturen aan hem (met factuurdatum mei 2011), en dan niet op naam van de klant, maar op zijn naam (een volledig ander bedrijf), omdat hij het betaald heeft. Ik zal hem nog vragen of de klant nooit het bedrag aan hem heeft terugbetaald
Wat moet/mag ik doen? Moet ik dan eerst een creditfactuur opstellen van de oude factuur of iets dergelijks? Anders kunnen ze het allebei opgeven als kosten bij hun aangifte. Een oude factuur wijzigen en opnieuw opsturen (met hetzelfde factuurnummer) mag toch helemaal niet?
Ik hoop dat jullie hier meer van weten! Ik vind het een beetje een rare situatie...
Alvast enorm bedankt!
Groetjes,
Marlies
|