gewetensvraag...
Hoi,
Ik zit met een dilemma en zou graag eens horen hoe jullie hiermee omgaan.
Ik ben nu twee maanden in bespreking met een potentiele opdrachtgever. Zij willen dat ik in augustus start met een opdracht maar hebben hierover formeel nog geen beslissing genomen. Ik heb wel al sinds mei ruimte in mijn agenda gereserveerd voor ze (en andere opdrachten moeten afwijzen). Intern gedragen zij zich alsof de opdracht gewoon doorgaat.
Ik heb nog enkele andere opdrachtgevers waarvan 1 voor een groot project. Voor deze opdrachtgever zou ik graag wat extra ruimte reserveren anders halen we misschien de deadline niet.
Morgen heb ik opnieuw een gesprek met die potentiele opdrachtgever maar of er nu wel definitief een acceptatie van de offerte + opdracht uit voort komen betwijfel ik.
Nu heb ik zelf een beetje genoeg van het "wachten en tijd reserveren". Ik wil ze niet onder druk zetten maar ik heb wel sterk de neiging om, als er morgen geen concrete toezeggingen komen, de andere opdrachtgever voorrang te geven (c.q. meer uren voor ze te reserveren) en tegen hen te zeggen dat ik de opdracht graag wil doen maar pas weer ruimte ga reserveren na een definitief ja (en handtekening). In dit geval kan het betekenen dat ik pas vanaf november weer ruimte voor ze heb.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
|