Hallo allemaal,
Mijn eerste jaar als zzp'er zit er bijna op. Ik ben vanmiddag bezig geweest om de administratie bij t werken en heb gekeken of ik kon inloggen bij de belastingdienst. Alles ging goed dus ik ben er klaar voor... toch heb ik nog een paar vraagjes en hoop dat er iemand is die mij hierop antwoord kan geven.
- Omdat ik maar 7 klanten heb gebruik ik de spreadsheet van deze site voor de berekening van de omzetbelasting. Tijdens het nalopen van alle bonnen vanmiddag kwam ik ook mijn inschrijving van de kvk tegen. Zij bereken op de factuur geen btw-percentage. Zit hier dan geen voorbelasting op? En waar geef ik dit dan op als aftrekpost?
- Met de spreadsheet kom ik heel duidelijk achter hoeveel omzetbelasting ik moet betalen. Dit geef ik dan op bij de belastingdienst in het inloggedeelte (correct me if I'm wrong), maar waar geef ik dan de inkomstenbelasting op? Doe ik dat op m'n jaarlijkse IB-aangifte onder de noemer 'resultaat uit overige werkzaamheden' (zoals de BD mij dit schriftelijk te kennen gaf') of voer ik alle inkomsten in en berekent hijzelf dit bedrag?
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.
Greetz!
Roy