Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 december 2007, 12:05
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2
Standaard Re: omzet- en inkomstenbelasting

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy Bekijk bericht
Ben blij dat ik eindelijk iemand kan helpen...

Die inloggegevens heb ik direct van de belastingdienst gekregen na mijn aanmelding als 'startende onderneming'. Je krijgt dan als reactie hierop enkele schriftelijke reacties van hun terug waaronder je inlogcode.

Roy
Mmm... die heb ik niet gehad Nu kwam ik er ook na een maand oid achter dat de BD mijn onderneming nog helemaal niet aangemeld had, hier heb ik echter over gebeld en toen was het in orde. Desnoods doe ik gewoon direct 1 januari mijn persoonlijke en zakelijke aangifte via dat programma, moet ook kunnen zou ik denken..

Met citaat reageren
Oud 3 december 2007, 14:52
Roy
Gast

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
moet ook kunnen zou ik denken..

Ik zou het je niet durven te zeggen. Op zich is het voor mij nu duidelijk, maar ik ben me toch aan het orienteren of het voor mij meerwaarde zou hebben om iemand voor dit soort dingen in te huren? Wellicht voor jou ook een tip?
Tjeers!

Roy
Met citaat reageren
Oud 10 december 2007, 09:47
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeroek Bekijk bericht
Het is ook niet de BD die je onderneming aanmeldt, dat moet je zelf doen met een opgaaf startende ondernemingen. ALs je die ingestuurd hebt dan heb je een antwoord gehad, behalve als het heel kort geleden is.

Ik heb er ook een naar mijn loondienst ingestuurd en ben al een tijdje BW ondernemer. De inkomstenbelasting voor mijn bijverdiensten vul ik op mijn reguliere aangifte in als overige werkzaamheden. De fiscus heeft me na mijn opgaaf namelijk niet aangemerkt als ondernemer voor de inkomstenbelasting
Ik had hem zelf aangemeld middels dat formulier, de BD heeft dat echter niet doorgevoerd. Ofwel, die hebben mij niet in hun systeem ingevoerd. Toen ik hierover gebeld heb, gaf die man aan dat het nu wel in orde was (moest even een nieuw formulier opsturen).

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten