|

19 mei 2008, 14:02
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Re: Huisstijl?
Citaat:
Als je de straatnaam, huisnummer en plaatsnaam weet, dan kun je de postcode opzoeken op http://postcode.nl/
|
Helaas, was het maar zo simpel: onze nieuwe postcode moet eerst nog aangemaakt worden. Met dank aan de ambtenaren die de gemeentegrenzen - en hier gaat het notabene om een interne, tussen twee van de kernen! - graag als keurige rechte streepjes op de kaart zien, zodat ze hun liniaaltje er makkelijk langs kunnen leggen. 
Maar bedankt voor de tip!
Groetjes, Renée
|

19 mei 2008, 14:12
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse
Helaas, was het maar zo simpel: onze nieuwe postcode moet eerst nog aangemaakt worden. Met dank aan de ambtenaren die de gemeentegrenzen - en hier gaat het notabene om een interne, tussen twee van de kernen! - graag als keurige rechte streepjes op de kaart zien, zodat ze hun liniaaltje er makkelijk langs kunnen leggen. 
Maar bedankt voor de tip!
Groetjes, Renée
|
Dan wordt het inderdaad lastiger
|

19 mei 2008, 14:58
|
|
Ramon, je hebt gelijk, ik denk ook dat dát eigenlijk mijn vraag was (of had moeten zijn); Heb ik dat (al) nodig? Want het is een behoorlijk dure aangelegenheid en voor een beginner komt het nogal overdreven over. Geen opdrachten maar wel een vakkundig uitgedachte huisstijl met dozen vol briefpapier
Lyonesse, bedankt voor je praktische tips! Ik heb er zeker iets aan. Een website, voorbeelddocument/template en visitekaartjes in dezelfde stijl, dat klinkt voorlopig veel aantrekkelijker inderdaad
Ik wilde graag weten of ik daadwerkelijk rekening moest houden met deze kostenpost, dus bedankt voor jullie antwoorden.
|

19 mei 2008, 15:42
|
 |
Lid
|
|
|
|
Re: Als starter investeren in huisstijl?
Kaat,
Citaat:
Een website, voorbeelddocument/template en visitekaartjes in dezelfde stijl, dat klinkt voorlopig veel aantrekkelijker inderdaad
|
Ik koos ook voor deze optie en heb daar nooit spijt van gehad.
Misschien is deze optie niet alleen 'voorlopig', maar voorgoed aantrekkelijker voor jou. Met de diensten die jij aanbiedt, kun je wellicht toestemming krijgen van de belastingdienst om je formele correspondentie (offertes, contracten, facturen etc.) digitaal te versturen. Je hoeft dan misschien helemaal niet aan briefpapier te beginnen. Die enkele brief die je wel schrijft, kun je inderdaad goed met de hand adresseren: valt altijd op! (En wordt schijnbaar meestal als eerste gelezen.)
Die toestemming moet je zelf vragen. Dit doe je bij 'jouw' belastingkantoor in je regio.
Veel plezier met je start als freelancer!
|

19 mei 2008, 20:59
|
Lid
|
|
|
|
Hallo Kaat,
Ik ben per 1 april jl. begonnen als freelancer Project & Office Management support. Ik heb wel bewust gekozen om per 1 april zo professioneel mogelijk te starten, dus met een ontworpen logo, huisstijl en het daarbij behorende drukwerk. Was inderdaad een aardige investering, maar ook 1 waar ik jaren plezier van heb! Ik ben er dan ook vanuit gegaan niet zomaar als freelancer te starten, maar een goed professioneel bedrijf te beginnen
Ik krijg vanuit de markt zeer goede reacties op zowel mijn visitekaartje als mijn briefpapier en dat vind ik heel wat waard! Als je een goede opdracht hebt, dan heb je deze kosten er ook zo weer uit!
Denk dat het heel persoonlijk is waarvoor je in eerste instantie kiest.
Veel succes gewenst in de wereld van freelancen
groetjes Petra
|

20 mei 2008, 15:34
|
 |
Lid
|
|
|
|
Zoals hier al door meerdere mensen is gezegd, een consequent beeld naar buiten brengen komt wel heel professioneel over. Dit kan natuurlijk op veel manieren, de KPN heeft een boekwerk van honderden pagina's waarin de huisstijl beschreven staat en de slager om de hoek zal gewoon een logo hebben en een aantal richtlijnen waaraan hij zich houdt.
Ik denk dat het wel verstandig zou zijn om een logo te laten maken. Als je een goed logo hebt, zal dit er in de loop van tijd voor zorgen dat mensen je onderneming gaan herkennen. Dit hoeft ook niet meteen bij het duurste ontwerpbureau van nederland, je kunt ook kijken of er misschien creatievelingen in je omgeving zijn. Voor veel beginnende mensen is het maken van een logo erg interessant en spannend.
Zo is het Nike logo ook ooit eens door een grafisch student gemaakt voor, als ik het me goed herinner, 30 dollar!
|

20 mei 2008, 17:29
|
Verbannen
|
|
|
|
ik heb zeker in 't begin niet veel waarde aan logo's gehecht het gaat dan vooral toch om persoonlijke contacten en hoe goed je je eigen werk aflevert.
Een ander punt is natuurlijk dat je wel serieus bezig moet zijn zodat de fiscus dat ook ziet. Dit is bijv belangrijk voor die mensen die in een situatie zitten dat ze discussie over hun var kunnen krijgen. Maar dat is een vraag die je jezelf kunt stellen.
succes met je onderneming!
|

22 mei 2008, 12:25
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Ik kan me aansluiten bij Petra, ik ben ook begonnen met een volledig gedrukte huisstijl. Wat voor mij een erg belangrijke reden was: ik kom uit de drukkerijwereld en zie het verschil tussen drukwerk en printwerk net wat te goed. Persoonlijk - zonder een andere mening aan te vallen - vind ik printwerk gewoon niet professioneel en ik zou daar écht niet mee aan willen komen bij mijn klanten. De investering heb je deels zelf in de hand; een fc huisstijl is inderdaad duur, maar gebruik je één of twee kleuren, dan valt het best wel weer mee. Een 200-300 euro ben je snel kwijt, maar ik heb er in ieder geval nooit spijt van gehad.
Eén praktisch nadeel; bij een verhuizing (zoals in mijn geval), is je drukwerk niet meer up to date. Ik heb dit opgelost door op iedere brief/factuur een extra regel te printen met 'Let op, nieuw adres:...'. Als mijn huidige doos leeg is, ga ik nieuw bestellen met mijn nieuwe adres.
Als je niet wilt drukken, zorg dan minimaal voor een goed logo: dit vergroot je herkenbaarheid en het is wel net zo netjes én professioneel als je niet over een half jaar ineens weer met een nieuw logo komt, omdat je het geld er dan wél voor over hebt.
|

22 mei 2008, 14:35
|
Verbannen
|
|
|
|
vallen we meteen inde discussie : is een adres nodig ?
voor mij niet en scheelt je bij verhuizingen
|
|