Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2008, 08:21
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Ik heb de zakelijke rekening gerekend. De eerste twee jaar betaal ik een starterstarief van 2,30 per maand en kan ik gratis gebruik maken van het betalingsverkeer maar daarna wordt je per transactie afgerekend. Binnenkort een afspraak met de verzekeringsdeskundige om me daarover te laten adviseren. Ook heb ik een aantal adressen doorgekregen van lokale boekhouders.

En morgen ga ik me dan echt inschrijven bij het KvK en heb ik een afspraak met de vormgever voor de huisstijl. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal weer gaat.

Genoeg te doen deze zomer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juli 2008, 16:00
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Hoi Jesse,
Ik heb een zakelijke rekening bij de postbank omdat ik daar ook al een privérekening had. Daarnaast heb ik daar ook een Inbedrijfrekening lopen. Zo kan ik de btw direct opzij zetten op een aparte rekening. Volgens mij is de rente wel laag.

Verder heb ik een accountant in de arm genomen. Van belastingen en financiën snap ik 0,0. Volgens mij betaal ik eigenlijk teveel voor wat hij doet. Maar het scheelt mij een hoop onrust en angstzweet, dus dat moet dan maar.

Ik richt me liever op wat ik goed kan (schrijven) dan te worstelen met iets wat ik eigenlijk niet kan.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 juli 2008, 07:00
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Marlies,

Ik heb er maar een ietsiepietsie verstand van, maar die kennis komt voornamelijk uit boeken. Mijn coach adviseert een fiscalist omdat je met een spreadsheet goed (vooral de eerste jaren) zelf je administratie kan uitvoeren. De meerwaarde van de fiscalist zit dan in het goed adviseren over de financiele planning en aftrekbaarheid van kosten en allerlei fiscale regelingen. Hij betwijfelt of alle boekhouders deze kennis in huis hebben.

Ik wil het ook t.z.t. uitbesteden.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juli 2008, 13:35
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Ik was gisteren nog zo blij met mijn eerste mijlpaal (inschrijving KvK) en belde net met het algemeen nummer van de belastingdienst voor wat aanvullende info. Had ik dus niet moeten doen???

Wat een ongelofelijke ............ kortweg kwam het erop neer zoek het zelf uit en stuur uw formulieren op dan krijgt u onze reactie. Ze doen geen eens moeite om de schijn op te houden dat ze klantgericht bezig zijn !!!

Sorry, moest even mijn ei kwijt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 juli 2008, 20:13
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

LOL, vergeet die BelastingTelefoon maar snel. Het helpt als je een contactpersoon op je regiokantoor hebt, die zijn over het algemeen de beroerdste niet en best hulpvaardig.
En laat vooral je goede zin en ondernemingslust er niet door beinvloeden!

Mij werd ooit verteld dat ik geen ondernemer zou zijn... "Mevrouw, een slager is een ondernemer, een bakker is een ondernemer maar u bent geen ondernemer".... nou eh....tsja, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 juli 2008, 08:01
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Het blijven rare knakkers.
Ik ga volgende week het kantoor in Goes bezoeken en kijken of ik een afspraak kan maken met iemand met meer verstand van zaken.

Groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 juli 2008, 14:07
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
LOL, vergeet die BelastingTelefoon maar snel. Het helpt als je een contactpersoon op je regiokantoor hebt, die zijn over het algemeen de beroerdste niet en best hulpvaardig.
Mijn ervaring: de Belastingtelefoon kan alleen antwoorden geven die ook op de website van de Belastingdienst staan. Als je handig bent met zoeken, kun je dus beter de website raadplegen, aangezien je je antwoord dan gelijk ook "zwart-op-wit" hebt staan. Voor allerlei andere zaken heb ik nog nooit iets aan die telefoon gehad, behalve een hoop frustraties.

Mijn regiokantoor daarentegen: een verademing! Daar kun je nog gewoon heen met een vraag en/of een stapel onbegrijpelijke papieren, nummertje trekken, (heel kort) op je beurt wachten en antwoord krijgen.
Een hoop gedoe met mijn VAR-aanvraag is ook via het regiokantoor (goed) geregeld. Zonder hen had ik nu anders 6x een VAR-row ontvangen, terwijl ik nu 6x een VAR-wuo kan krijgen (heb er pas 2 nodig gehad, maar de anderen kan ik zo krijgen).
't Zou toch bijna een reden zijn om tijdens mijn ondernemersbestaan vooral niet uit de regio te verhuizen, hahaha!!

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 juli 2008, 16:21
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Hoi Renee,

Ik heb nog niet het genoegen gehad om met de medewerkers van ons regiokantoor kennis te maken. Ik heb de formulieren maar per post gestuurd omdat het anders te lang duurde en zij hebben ook een paar weken de tijd nodig om het BTW-nummer toe te kennen.
Zo te lezen is het zeker de moeite waard.

Ik vroeg aan de medewerker van de belastingtelefoon of ik een afspraak kon maken want je kan het regiokantoor niet meer direct bereiken, maar uit zijn antwoord bleek dat hij een bezoek aan het regiokantoor totaal onzinnig vond.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over zakelijke telefoon en computer Sabrina Administratie 6 5 februari 2008 18:36
Allemaal vragen over het opzetten administratie Anoniem Administratie 10 17 oktober 2007 09:36
Zakelijke rekening, spaarrekening. Anoniem Administratie 10 15 oktober 2007 10:26
Zakelijke auto met een bepaalde leeftijd? Riël Notermans Administratie 4 24 juni 2007 23:05
Administratie inrichten alfred Administratie 3 10 april 2006 22:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon