Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 augustus 2008, 09:55
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Training geannuleerd, en nu?

Weet je wat jij moet doen? Even digitaal langs de Kamer van Koophandel gaan

....of voor de toekomst een andere deskundige inschakelen aan de hand van dit voorbeeld
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2008, 11:26
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Training geannuleerd, en nu?

Dank voor de reacties. Ik heb algemene voorwaarde waarin ik deze niet heb staan (wel annulering 5 dagen voor de geplande training...). Het gaat om een annulering, maar vervolgens gaat deze training in de toekomst alsnog plaats vinden. Dat is voor mij ook een beetje het dubbele . Ik kan nu alles op alles gaan zetten, waarbij het met deze opdrachtgever nooit meer wat gaat worden, of kijken hoe we er samen uit kunnen komen...
Blijft dat ik tijd geïnvesteerd heb (nogmaals geen weggegooide tijd) en met planning en afspraken rekening gehouden heb wegens de opdracht....Mmm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjbaart Bekijk bericht
Weet je wat jij moet doen? Even digitaal langs de Kamer van Koophandel gaan

....of voor de toekomst een andere deskundige inschakelen aan de hand van dit voorbeeld
Ik zal dat onthouden
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 augustus 2008, 13:26
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Training geannuleerd, en nu?

Wat Sjaak aangeeft lijkt me inderdaad het meest verstandige. De klant nu laten betalen voor iets dat hij later nog wil gaan afnemen (hem hem daarvoor nogmaals factureren) dat is politiek en commercieel gezien gewoon niet handig. Draai het om: je wint aan goodwill en meerwaarde als jij inspeelt op de behoefte aan flexibiliteit van jouw klanten.

Voorbeeldje: wij organiseren congressen, workshops en masterclasses. Voor één specifiek event hadden wij een ruimte, catering voor ca 150 personen, AV-support en noem alles maar op. Bedrag ca 7.500 euro, datum ergens in april. Het event ging echter niet door. Het bedrijf had het volledige bedrag kunnen factureren, maar toen wij aangaven dat we het event in 2009 wellicht wilden laten plaatsvinden was dat geen probleem. Resultaat: geen factuur, dus geen kosten voor ons en geen $$$ voor de locatie.

Klanten kunnen vaak kiezen uit 1001 mogelijke dienstverleners. Dienstverleners kunnen meestal niet kiezen uit 1001 klanten.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 september 2008, 12:49
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Training geannuleerd, en nu?

Eens met Erix en ik zou met het oog op de toekomst je algemene voorwaarden aanpassen.

Succes!
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 september 2008, 16:41
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Training geannuleerd, en nu?

Ik zou niets in rekening brengen, maar meteen om een nieuwe datum vragen. Als de klant echt van plan is om de training te verzetten, dan kan hij vast snel een nieuwe datum vinden.

En maak dan zeker afspraken naar de volgende training toe waarin je aangeeft dat je ruim op voorhand op de hoogte gesteld wilt worden van eventuele veranderingen.

Succes!
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 september 2008, 20:44
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Training geannuleerd, en nu?

dank voor de tips en adviezen!
Training ging dus niet door, maar een nieuwe afspraak gemaakt. De vraag mij op de hoogte te houden van het aantal aanmeldingen. Heb geen rekening verzonden (was al onderweg, gezegd deze als niet verzonden te beschouwen).
Ga mijn algemene voorwaarde nog eens doorlezen en kijken hoe ik deze het beste kan aanpassen.
Een ervaring rijker!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Training zonder BTW alfred Belasting 18 12 augustus 2009 23:40
Training ontwikkelen Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 25 mei 2007 00:26
Wie investeert wel eens in een training? Isabelle Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 8 15 maart 2006 15:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon