Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #7  
Oud 23 januari 2009, 22:03
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Zijn dit aanvaardbare voorwaarden?

OK, ga er van uit dat jullie een weloverwogen keus hebben gemaakt. Zonder jullie ins en outs te kennen kan ik hier ook geen oordeel over geven. Ik vind persoonlijk een reactietijd van een halfuur tot je een helpdeskmedewerker met verstand van zaken aan de lijn hebt erg lang maar ik ga er van uit dat dit past binnen de prijs/kwaliteit verhouding.

Om nog even jouw eerdere vragen te beantwoorden:

1. beperkte aansprakelijkheid is inherent aan de BV structuur waarbij de aandeelhouders in principe (behoudens wanbestuur) aansprakelijk zijn tot de waarde van hun inbreng in de BV en dus niet in persoon.

2. Betalingstermijn van 8 dagen is inderdaad wel erg kort, wellicht kunnen zij in het contract met jou hiervan afwijken.

3. In de overeenkomst staat toch ook opgenomen wat hun tegenprestatie moet zijn c.q. welke diensten zij moeten leveren? Die gelden dan ook vanaf de datum van ondertekening. Leveren zij niet wat contractueel is overeengekomen dan kun je hen in gebreke stellen.

4. Dat is onmogelijk omdat het afhankelijk zal zijn van de situatie. Ga er maar van uit dat het gebruiksrecht dat jij krijgt op hun software (en de hiertegenover staande verplichting om te betalen) niet op een ander kan worden overgedragen en als je dit op enig moment toch zou willen je in onderhandeling moet gaan over de voorwaarden.

5. Nee, verderop wordt al aangegeven (bijlage) welke diensten ja afneemt. Daarop zal ook de prijs gebaseerd zijn. De internetdienst neem je dan gewoon niet af en betaal je niet voor.

Tip: vraag Dicon eens om een paar referenties (klanten die er al werkelijk een tijdje mee werken) en bel die eens op om naar hun ervaringen te vragen. Ga desnoods eens bij ze langs om te kijken. Ook wat betreft de support van de helpdesk en de ontwikkeling van de software in het kader van ontwikkelingen in de branche.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 07:10
Moeten debiteurnummers opeenvolgend zijn? Cravi Administratie 3 3 augustus 2008 18:53
Zijn algemene voorwaarden echt nodig? wilco Al die andere praktische dingen 5 21 december 2006 08:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon