Hoe ik denk over personal branding? Niet, althans niet bewust. Ik heb me nog nooit anders voorgedaan dan ik ben, niet in privé en niet in m'n werk en laat "jezelf zijn" nou net een vereiste zijn voor personal branding. Ik deed dus eigenlijk al aan personal branding voordat de term maar was uitgevonden.
Op
deze website staat e.e.a. wel aardig uitgelegd: "jezelf" is wat je onderscheidt van de massa (je concurrenten).
De factor "congruent" voer ik ook op materieel vlak waar mogelijk door. Ik kan er zelfs een vrij kinderlijk genoegen mee vervullen: ik heb paars schrijvende (vul)pennen, paarse kledingstukken en zelfs paarse ordners. Ik winkel altijd op kleur.
Online: paars op m'n website, logootje met paars als avatar.
Paars = Renée = De Paarse Olifant = daar moet je zijn als je je (administratieve) zaken goed geregeld wilt hebben. Dat is de associatie die ik beoog.
Als vrouw is het op bepaalde punten net wat makkelijker (in mijn geval paarse nagellak, paarse lippenstift enz.). Niet alles tegelijk, maar een accentje hier en daar, daar zorg ik eigenlijk altijd wel voor (kleine, nauwelijks opvallende zaken dragen wel degelijk bij tot het beeld). Want personal branding doe je 24/7, net als netwerken. Dat is tegelijkertijd een voordeel èn een nadeel. Alles moet kloppen, altijd.
Hoe dichter je dus bij jezelf blijft, hoe beter het werkt. Zowel in de echte, als in de virtuele wereld.
Groeten, Renée