Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 februari 2010, 10:33
acvginneken's schermafbeelding
acvginneken acvginneken is offline
Seniorlid

Standaard Re: Liever niet netwerken maar wat dan ?

Dag iedereen !

Dankjewel voor alle inspirerende antwoorden, ook prive. Het geeft veel stof om over na te denken.

Helaas ben ik een van die mensen die weinig vrienden heeft en dan nog verspreid over het hele land. Wel aardig wat kennissen.
Mijn familie woont niet in Nederland en is van lage afkomst. Aardige mensen maar geen enkele connectie met bedrijfsleven.
Mijn schoonfamilie woont wel hier in Nederland en is wel goed geschoold en gejobd maar het is erg moeilijk om er contact mee te krijgen.

Ik heb een bijbaantje als postbode. Ik vraag me af of ik daar voordeel uit kan halen.........

Ik ga in ieder geval met goede moed aan de slag en laten we eerlijk zijn, dat is al het halve werk !

Anja (skuses Marlies )
Met citaat reageren
Oud 2 februari 2010, 14:15
Peterk36 Peterk36 is offline
Verbannen

Stuur een bericht via MSN naar Peterk36

Ik herken wel wat Anja zegt. Ik merk dat ik het zelf ook best moeilijk vind om mij in de markt te zetten en nieuwe opdrachten binnen te halen. Het "netwerken om het netwerken" is iets dat mij ook totaal niet ligt.
Ik weet wat ik kan en waar mijn krachten liggen, maar het is nog best lastig om mijzelf te "verkopen" merk ik.

Maar goed.. stug volhouden en het komt vast wel goed
Met citaat reageren
Oud 4 februari 2010, 09:35
dannyverhoeven dannyverhoeven is offline
Lid

Hallo Acvginneken,

Heb je er al eens over nagedacht om een netwerk op te bouwen via een mailinglijst?

Om je bezoekers van je website meer waarde te bieden zou je bijvoorbeeld een Ebook kunnen schrijven over je dienst waarin je handige tips vermeld (expertise laten zien) en deze gratis weggeven in ruil voor Naam en Email (worden dan ingeschreven op je mailinglijst).

Dan kan je ze gaan mailen en altijd contact onderhouden met je netwerk.

Succes!

Danny Verhoeven
Oud 4 februari 2010, 15:34
Seniorlid

Thumbs up Re: Liever niet netwerken maar wat dan ?

Hoi Danny,

daar zeg je zowat !
Even navragen hoe het zit met auteursrecht maar ik zou bijvoorbeeld mijn artikels kunnen bundelen, ebook van maken en versturen naar potentiele opdrachtgevers of zoals jij zegt bezoekers laten downloaden in ruil voor mailadres.

Anja
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2010, 12:49
dannyverhoeven dannyverhoeven is offline
Lid

@anja Het grote voordeel daarvan is is dat het een digitaal product is en de kans op verspreiding groot is. Men gaat de link naar je Ebook verspreiden en hierdoor kan je veel nieuwe bezoekers krijgen.

Dit is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van het Ebook.
Oud 11 februari 2010, 17:19
arjanvank arjanvank is offline
Lid

Hi Anja,

Wat ik doe is het volgende:
Ik begin met het optimaliseren van mijn website, zowel grafisch als inhoudelijk. Hierna speur ik internet af naar bedrijven die binnen mijn doelgroep vallen. Deze bel ik op om te vragen naar de naam van degene die over de marketing gaat. Dit bedrijf stuur ik dan (gericht) een brief met flyer over mijn diensten. Enkele weken hierna stuur ik er een mailtje achteraan met de vraag of alles goed is overgekomen en duidelijk was.

De reacties die hierop komen zijn vrij positief en ook het website bezoek stijgt. Als je routine brengt in je acquisitie beleid (elke week 15 gerichte brieven de deur uit) komt er uiteindelijk vast wel iets uit!
Oud 26 juli 2010, 21:04
Beautiful La-La-Land's schermafbeelding
Beautiful La-La-Land Beautiful La-La-Land is offline
Lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door acvginneken Bekijk bericht
Even navragen hoe het zit met auteursrecht maar ik zou bijvoorbeeld mijn artikels kunnen bundelen, ebook van maken en versturen naar potentiele opdrachtgevers of zoals jij zegt bezoekers laten downloaden in ruil voor mailadres.
Ik realiseer me dat je bericht al een paar maanden oud is, maar misschien heb jij, of iemand anders, hier nog iets aan.

Je kunt een account openen op Scribd (kost niks) en daar je ebook opzetten. Scribd is een professioneel platform en de site ziet er ook mooi en serieus uit.
Huur eventueel een DTPer in voor de opmaak (ik houd me aanbevolen )

BTFL4ND / Behance / LinkedIn
Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 21:15
Seniorlid

Dank voor je tip Barbara. Ik hou me veel bezig met ebooks en alles er omheen via onder andere LinkedIn. Zie ook www.eboekadvies.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
netwerken, potentiële klanten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten