Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valkenburgteksten
Vervolgens belt de klant me 10x en krijg ik een ongelofelijk kwade e-mail dat het geen stijl is dat ik niet op die man reageer binnen 1 uur.
|
Ik denk dat je dit over jezelf afroept door opdrachten van 5 euro aan te nemen en snelle levering te beloven. Op zich is dat niet absurd, mijn kledingreparateur doet tot mijn grote tevredenheid precies hetzelfde, maar in de tekstschrijfwereld is het zeer ongebruikelijk. Zodoende raap je rare klanten uit de goot.
Wat soms een goede strategie is, is om de klant (per e-mail) uit te leggen dat je kennelijk niet aan zijn verwachtingen kan voldoen, daarvoor excuses aanbieden, meedelen dat je hem niet verder van dienst wilt zijn, en daarbij een creditfactuur sturen voor alle eerder gefactureerde bedragen en dat geld gelijk overmaken naar zijn rekening. Zo heeft hij al zijn geld terug, heeft hij weinig meer om over te klagen, zal hij nog een keertje mopperen, maar daarna hoor je er waarschijnlijk niets meer van. In dit geval kost je dit een tientje ofzo, begrijp ik, maar daarmee ben je wel van de kwestie af.