Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2006, 13:49
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Hoe krijg je mensen enthousiast voor je Ding?

Ik schreef hier onlangs een post over op NETWERKEN.BLOGSPOT.COM ... misschien willen jullie dit eens lezen en me hier laten weten wat je er van vindt?

Lees: De Wet Van Het Zandkasteel
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2006, 22:09
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Hoe krijg je mensen enthousiast voor je Ding?

Volgens mij is er nog een andere weg tot enthousiasme. Laat zien dat je in mensen gelooft.

Als je mensen stimuleert dat te gaan doen waar ze goed in zijn en duidelijk maakt dat je in ze gelooft dan worden ze (weer) enthousiast.
Dit is niet eenvoudig want ook als het soms tegenvalt moet je laten merken dat je er in gelooft ook al gelooft de persoon er zelf even niet meer in. En ook niet bij de eerste fouten gelijk alle vrijheden weer afnemen. En reken erop dat het anders loopt dan je zelf had gedacht/bedacht. Misschien is dat nog wel het moeilijkste van allemaal.

Ik merk dat bij mijn eigen gevoel als bijvoorbeeld mijn collega's of zelfs mijn kinderen iets doen wat net even anders uitpakt dan ik had gehoopt. Juist dan moet je de ander stimuleren door te gaan. Zonder dat je probeert je eigen mening door te geven.

De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat leidinggeven heel erg leuk is als de mensen doen wat ze leuk vinden en zich zelf kunnen ontwikkelen. Dan worden ze enthousiast en ontstaan er soms dingen wat zij en jij niet had verwacht.

Erno

Enthousiasme, het mooiste gevoel dat er is.
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 15:25
HVR Schrijfwijzen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe krijg je mensen enthousiast voor je Ding?

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je zélf in je product of dienst gelooft. Dan straal je dat ook uit als je er met potentiële klanten over praat.

Tekstbureau HVR Schrijfwijzen
www.hvrschrijfwijzen.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juni 2007, 17:46
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Hoe krijg je mensen enthousiast voor je Ding?

Door idd zelf enthousiast te zijn, maar ook door domeinkennis te ontwikkelen over je Ding. Het hangt er natuurlijk vanaf of je 1 Ding hebt of meerdere .

Ikzelf maak graag een onderscheid tussen vaardigheden en (domein)kennis. De vaardigheden ontwikkel ik vooral door contacten en samenwerkingsverbanden (geven en ontvangen van feedback, commentaar op geleverd werk, resultaten die je boekt). De (domein)kennis ontwikkel ik vooral door te netwerken (congressen, seminars, blogs, sites, persreizen, boeken, enfin: informatie). Het helpt dat ik sterk betrokken ben bij de inhoud, ik vind het leuk om kennis op te doen en te delen. Dat enthousiasme straalt uit op collega's en klanten.

Een voorbeeld is een verslag van een congres over kennismanagement, waarbij ik ook de blogs volg die over hetzelfde congres schrijven. Door deze klus, de (vruchtbare en enthousiaste) samenwerking met de opdrachtgever en de effecten in de doelgroep komen de opdrachtgever en ik weer tot nieuwe plannen, ideeën en acties. Daar komt "vanzelf" nieuwe omzet uit voort.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon