Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2007, 19:39
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: probleempje met klant

Ja hij heeft goede algemene voorwaarden die opgesteld zijn door een jurist o.i.d. In dit geval denk ik dat de freelancer nergens bang voor hoeft te zijn.

Maar ik wil het wat algemener houden.
Hoe gaan jullie om met een onredelijke klant? Steek je er nog energie in om de klant tegemoet te komen en langdurig gezeur te voorkomen?
Of heb je zoiets van "zoek 't maar uit, hier heb ik geen zin in!" en zie je wel wat er van komt?
Ben je ook bang dat je reputatie verslechterd wordt als de klant zijn verhaal rond bazuint?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2007, 08:48
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: probleempje met klant

Eerst beoordeel ik of ik iets fout heb gedaan. Als dat het geval is geef ik dat toe en werk aan (kosteloos) herstel. Als dat niet het geval is, leg ik dat uit en probeer ik mee te werken aan een oplossing. Afhakelijk wat je voor elkaar betekent bepaal je wat dat mag kosten.
Blijft de klant onredelijk, dan houdt het voor mij op. Voordat ik de relatie zou verbreken win ik wel even juridisch advies in.

Wim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juli 2007, 02:37
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: probleempje met klant

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuliaV Bekijk bericht
Ja hij heeft goede algemene voorwaarden die opgesteld zijn door een jurist o.i.d. In dit geval denk ik dat de freelancer nergens bang voor hoeft te zijn.

Maar ik wil het wat algemener houden.
Hoe gaan jullie om met een onredelijke klant? Steek je er nog energie in om de klant tegemoet te komen en langdurig gezeur te voorkomen?
Of heb je zoiets van "zoek 't maar uit, hier heb ik geen zin in!" en zie je wel wat er van komt?
Ben je ook bang dat je reputatie verslechterd wordt als de klant zijn verhaal rond bazuint?
Meteen opgeven is ook weer zoiets, maar ik zou bij onredelijke klanten echt niet veel van mijn tijd er in steken. Dat schiet gewoon niet op. En dat is vragen om problemen.

En 1 boze klant maakt nog geen slechte reputatie denk ik. En ach, negatieve publiciteit is ook publiciteit.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd Sandra Schoppers Marktplaats 18 14 juni 2007 22:33
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon