Toch hebben karma en 'the secret' oftewel de "Law of Attraction" veel met elkaar te maken.
Volgens de LOA trekken negatieve gedachten, negatieve dingen aan en positieve gedachten de positieve dingen. Indirect heb jij alles wat je overkomt aangetrokken door je eigen gedachten.
Het is ook de manier hoe je in het leven staat. Heb jij een beeld dat de wereld verrot is en dat mensen je belazeren waar je bij staat. Dan zal je ook sneller belazerd worden, of lijkt dat zo omdat jij je daarop focust? Als het gebeurt dan denk je "Zie je wel! niemand is te vertrouwen!"
Heb je een positief beeld van de wereld en de mensen om je heen, dan komen er ook meer "goede" mensen op je pad. Je hebt in elk geval meer oog voor de goede dingen die je overkomen. Wanneer je toch iets vervelends overkomt, kan je met deze instelling ook makkelijker er overheen stappen.
Zakelijk karma past hier heel goed bij. Als je negatief ingesteld bent zal je snel het idee hebben dat er misbruik van je gemaakt wordt wanneer je andere mensen helpt. Je zult het dan ook niet snel doen of je doet het met tegenzin. De ander merkt dat en trekt daar zijn conclusies uit en zal daar naar handelen.
Ben je positief ingesteld dan denk je er niet zo snel bij na of men misbruikt van je maakt. Je doet het gewoon en vaak met plezier. Als er iets voor terug komt is dat mooi meegenomen en als dat niet gebeurt dan is dat ook geen ramp. Juist dan krijg je vaak leuke dingen er voor terug.
Hoe je het ook noemt, karma, the secret, Law of attraction, of zelfs NLP... Voor mij komt het in de basis allemaal op hetzelfde neer.
Sta positief in het leven. Probeer zover te komen met je gedachten en je manier van leven, dat je in het hier en nu leeft. Probeer je in elke omstandigheid zo goed mogelijk te voelen als je kunt. Dingen die je overkomen kan je niet veranderen, wel de manier hoe jij er mee omgaat.
Voor wie dit interessant vind:
weblog van Joe Vitale schrijver van "The attractor factor". Een prettig en leesbaar boek over de Law of attraction. In het Engels, soms iets te Amerikaans maar als je daar door heen kunt kijken, kan je er veel inzichten uit halen.
website van Abraham . Abraham is een groep van niet-fysieke entiteiten die via channeling boodschappen doorgeven aan ons. Klinkt erg zweverig, ik geloof er niet echt in, maar de strekking van de boodschappen vind ik wel erg interessant. De vrouw via wie Abraham spreekt heeft hierover ook een boek geschreven: "Ask and it's given" er is ook een Nederlandse versie van. Het boek is ook vrij zweverig, leest wat minder makkelijk maar heeft wel veel specifieke voorbeelden en manieren om je eigen denkwijze te veranderen.
Op de website kan je ook MP3-tjes downloaden van zo'n channeling sessie waarbij Abraham tot ons spreekt. Erg vaag, maar ook wel interessant.
Misschien ben ik te nuchter om er echt in te geloven, maar ik denk wel dat je denkpatronen een grote invloed hebben op je leven. Dat je het jezelf makkelijker kunt maken door je denkpatronen te veranderen. En dat de wereld hierop reageert. Je wordt er namelijk leuker door, en leuke mensen krijgen dingen sneller gedaan en worden eerder geholpen dan chagerijnen.