Vroeg me al af of ik iets vergat aangezien ook ik maar 1 ordner per boekjaar heb
@Nanda: in je overwegingen om te gaan freelancen moet je zeker niet als hoofdpunt de administratie nemen, deze kun je namelijk ook via een administratiekantoor laten doen.
Ik denk dat jij eerst eens goed bij jezelf te rade moet gaan of je niet te hoge eisen stelt aan jezelf, dit is namelijk een bekende valkuil (niet alleen voor freelancers). Ben je in staat een goed evenwicht te vinden in de dingen die je doen wilt. Extra aandachtspunt bij freelancen is dat het werk zelden netjes verdeeld over het jaar zich aandient (is althans mijn ervaring). Kun je piekbelastingen opvangen en heb je hierin voldoende steun van het thuisfront? Ik ben zelf pas met freelancen begonnen toen mijn zoon al uit huis was en ik een partner vond die goed en graag kookt
.
Probeer voor jezelf eens in kaart te brengen hoe jouw "ideale" (werk)week eruit ziet zodat je weet wat je eigen wensen en verwachtingen zijn en probeer dan eens een freelance bestaan hierin onder te brengen. Gaat dat lukken of moet je teveel concessies doen?
Succes!