Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens
...of wacht ik schrijf mijn doelen hier nog een keer neer (nog openbaarder, nog haalbaarder... nog onnederlandsetaliger
In 2008 ga ik een kinderboek in de steigers zetten en er een uitgever voor vinden; ik ga een goed lopende intervisiegroep voor coaches hebben; ik ga een goede masseur vinden met verstand van fascia ofwel bindweefselmassage; ik ga een procedure starten om geregistreerd te worden als coach en ik ga nog meer klanten aantrekken met wie het "helemaal klikt" want er zijn geen leukere klanten dan zulke!
|
Ze mogen wel wat
concreter (ik ben een liefhebber van
SMART doelen). Doelen stellen is niet zo moeilijk, maar het wordt pas zinvol als ze meetbaar en concreet zijn. Ook het in de openbaarheid gooien van je doelen kan helpen, maar ik zou dan gaan voor mijn sociale omgeving en niet voor het web. Je moet sowieso oppassen wat je daar allemaal plaatst - maar dat is weer een andere (web2.0)discussie.
Een kinderboek in de steigers zetten, wat is dat of hoe ver gaat dat? - is een outline van het verhaal in 1 A4 voldoende? Dat zoun je vanmiddag nog kunnen regelen (tijdslijnen maken doelen minder vrijblijvend). Een uitgever vinden, betekent dat ook een contract en zo ja wanneer heb je dat geregeld? Wanneer loopt de intervisiegroep 'goed' en hoeveel coaches wil je aan boord hebben?
Wat ga je doen met die masseur en zou je niet beter kunnen stellen:"in 2008 ben ik geregistreerd als officieel erkend coach bij stichting ABC")? Want wat mij betreft ben je al als coach geregistreerd (nl. hier op Lancelots staat duidelijk dat je coach bent).
Ofwel: "in 2008 ga ik
niet weer beginnen met roken" gaat verder dan "in 2008 ga ik stoppen met roken"