Hai Myrthe,
Ook van mij een warm welkom.
Je schrijft:
Citaat:
Ik weet het, het is vrij ruim gedefinieerd zo en ik ben van plan om het straks af te bakenen door het thema “Italië” de boventoon te laten voeren in mijn werk (ik woon er sinds 2001), maar ik wil in de beginfase wat breder inzetten om geen kansen te laten liggen (het beruchte starters-syndroom?).
|
Mijn ervaring is: je laat
juist kansen liggen door breed in te zetten. Jouw mogelijke klant namelijk is niet breed. En als z/hij jouw brede verhaal leest, denkt ze al gauw: hmm... niet precies wat ik zoek. En weg is ze weer. Ja, als je focust op bijvoorbeeld Italië dan mis je waarschijnlijk degenen die iets met dijkverzwaring of scrabble of ziekenhuismanagement van doen hebben, maar dat is niet erg. De meesten worden sowieso
geen klant van jou. Jij hoeft ze dus ook niet allemaal te benaderen; alleen diegenen die baat hebben bij waar jij speciaal goed in bent en/of plezier in hebt.
Waar ergens in Italië zit je? Ik ben een beetje jaloers... Enfin, van mij een maartse-storm groet (zon, wind, narcissen en blauwe druifjes) uit Friesland!