Toxh kewn ik wel kappers, die in hun zaak een wasmachine hebben staan, voor de gebruikte handdoeken. Ik neem aan dat dit zakelijke kosten zijn. Prive worden ze niet gebruikt. Is dat bij jou ook zo Markie?
De mijne wordt wel privé gebruikt, maar door het wassen van overalls heeft hij heel veel te lijden. Die overalls zitten altijd vol met ijzerpoeder en slijpsel etc. Je zou eigenlijk een aparte machine moeten hebben maar daar hebben wij geen plaats voor. Als ik ze door een speciaal bedrijf wil laten wassen is het waarschijnlijk wel aftrekbaar?
Zijn die overalls aan te merken als bedrijfskleding (in fiscale zin), d.w.z. niet / nauwelijks te gebruiken buiten het werk en voorzien van een bedrijfslogo met een bepaalde minimale afmeting?
Ik moet mijn mantelpakjes (nee, geen bedrijfslogo) ook regelmatig laten stomen maar fiscale aftrek heb ik nog niet voor elkaar gekregen!
Voor die overall zijn duidelijke regels opgesteld maar de kleding op zich staat nmm los van de wasmachine. Ik vermoed dat de wasm gewoon thuis staat in de prive woning. In dat geval geen kans op aftrek...
Gezien uw profiel kunt u aannemelijk maken dat de wasmachine als zakelijke uitgaven wordt gezien en kan zodoende als bedrijfsmiddel gebruikt worden.
Er is sprake van een zakelijk uitgaven indien deze:
- nodig is voor de bedrijfsuitoefening
- gedaan is uit zakelijke overwegingen
- in directe relatie staat tot de onderneming.
Indien de wasmachine < euro 450 ex. btw dan kun u deze direct in de verlies- en winst verwerken. Indien > euro 450 dan afschrijven