Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 mei 2008, 10:59
Verwijderd account
Gast

Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2breed Bekijk bericht
Ik ben het met vorige reacties eens over het teveel klikken... Jij maakt beeldend werk en dat moet je site ook uitstralen, vanaf de eerste pagina! Ik ben ook vrij snel afgehaakt...
De site heeft inmiddels al een aantal weken een andere layout. Je bent in 2-3 keer klikken op elke pagina binnen de website. Zou je me wat duidelijker uit willen leggen waar je tegen aanloopt?

Citaat:
Ook kan je werken aan je pagerank en zoekmachine-optimalisatie. Zo wordt je gevonden en gezien door potentiele klanten.
Nu je toch bezig bent met het herontwerp van je website. Je kunt Flash wel SEO vriendelijker maken en accessible. (Alhoewel de mening grotendeels is om geen Flash te gebruiken voor een gehele website) Zoek bijvoorbeeld op site:2breed.nl in Google. Je site wordt maar 4 keer in google gelist. Dat komt door de Flash zover ik kan zien. Dat zou de lage koude reacties kunnen verklaren.

Citaat:
Durf eigenwijs en creatief te zijn in de vormgeving. Blauw/witte sites zijn er zat, die blijven niet hangen. Durf op te vallen. Jij maakt goed professioneel werk, laat dat zien
Dank je voor je compliment! :-) Ik doe mijn best.

Verder zijn die animaties wel super-kick. Heb je die zelf getekend?
Met citaat reageren
Oud 22 mei 2008, 12:45
2breed 2breed is offline
Lid

1. ik zal nog eens kijken, ik zal snel reageren.
2. ja dat zie ik nu ook... maar als je een spatie tussen de dubbele punt zet staan er 187 verwijzingen, niet slecht voor een flash-site. Ik mag echt niet klagen met een pagerank van 3... Ik heb nu 27 bezoekers per dag, ook dat is niet slecht... maar in deze business heb je vanwege de enorme concurentie nu eenmaal meer aan mond-op-mond reclame. netwerken dus en veel maken en veel weggeven, kadootjes...
3. ja de animaties heb ik zelf gemaakt, tijdrovend karwei maar erg leuk en verslavend. Ik ben nu bezig met een zwemmende pinguin. gekke beesten! Ook jij bedankt voor het compliment!
Met citaat reageren
Oud 22 mei 2008, 13:19
2breed 2breed is offline
Lid

hier de beloofde opmerkingen over je site.

- wat is je core-business? het laatste nieuws geven? vacatures tonen?interessante links weergeven? natuur en milieu? allemaal leuk, maar dat moet je niet willen; je wilt klanten die bij jou een website laten maken. Toevallige bezoekers (bv op zoek naar een vacature) worden nooit klant van je. dus: weg met die bijverschijnselen! maak daar een andere site van! Richt je op "coolgrafimedia"!

- de opbouw van je site is als een boek, compleet met inhoudsopgave. maak meer gebruik van de mogelijkheden die het web je biedt en ga ook met je eigen site, ondanks dat je je mag onderscheiden van de meute, mee met de ongeschreven afspraken. De surfer is vertrouwd met bepaalde indelingen van sites, maak hier gebruik van.
bv
inhoudsopgave site: dat wordt sitemap genoemd en staat meestal onderaan, iig niet in de hoofd of subnavigatie. het doel van een sitemap is om bezoekers de mogelijkheid te geven iets snel te vinden of een overzicht van de site te zien.

portfolio: Bij beeldmakers zoals jij en ik, maar ook bv fotografen staat onder portfolio zoveel mogelijk beeld. een potentiele klant kan hieruit opmaken welke stijl(en) je hanteert maar ook wie je klanten zijn. Hierin staat evt. wel je CV maar niet je uurtarief

- je site bevat te weinig afbeeldingen. je hebt in je portfolio alleen links staan naar websites die je gemaakt hebt. deze links openen bovendien in hetzelfde venster waardoor je je bezoekers kwijt raakt (target: _blank)

kortom:
- beperk je tot je core-business
- hou je min of meer aan de "regels"
- laat zoveel mogelijk beeld zien met doorklikmogelijkheid naar de site van de klant die opent in een nieuw venster.

een heleboel om over na te denken denk ik, ik hoop dat ik niet te kort door de bocht heb gereageerd, maar je vroeg per slot van rekening mijn mening

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 22 mei 2008, 14:41
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan

Stuur een bericht via Skype™ naar illutic

Citaat:
- je site bevat te weinig afbeeldingen. je hebt in je portfolio alleen links staan naar websites die je gemaakt hebt. deze links openen bovendien in hetzelfde venster waardoor je je bezoekers kwijt raakt (target: _blank)
Dat zal dan mbv javascript moeten als je je site als strict wilt houden. Zo heb ik 't op mijn site iig wel gedaan (en dan natuurlijk wel zo dat als iemand JS heeft uitgeschakeld, dat het dan gewoon in hetzelfde venster gaat, is niet anders).
Oud 22 mei 2008, 14:48
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen

Wat is het nu van de vacatures op je site?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
website

Regels voor berichten