Volgens mij kost een AOV ongeveer 40 euro per maand voor 12.000 euro per jaar (als aanvulling op de bijstand) en als je meer dan 25.000 per jaar wilt wordt het iets minder. Uiteraard hangt alles af van je voorwaarden en omdat het fiscaal aftrekbaar is lijkt mij dat alleszins redelijk.
Zelf heb ik er nooit een genomen maar de wetgeving was vroeger een stuk milder. De Geus is een aardige vent maar ondertussen is er dus een hoop veranderd. Ik ben nu een paar jaar freelance en krijg er zodoende ook meer inzicht in. Toen ik een tijdje terug een hypotheek afsloot heb ik er eentje genomen gekoppeld aan mijn hypotheek ook dat is goedkoper.
Vaak kom ik klanten tegen die echt iets onmogelijks hebben geregeld. Neem die klant die een uitkering van €50.000 zou krijgen o.b.v. zijn ondernemingswinst. Maar ja de man was inmiddels in een hele andere situatie gekomen en verdiende jaarlijks iets van €10.000. Maar ondertussen betaald hij wel premies voor die €50.000 er stond in het contract echter een clausule dat hij niet meer zou krijgen dan de ondernemingswinst!!!
Vind gewoon (en dat zeg ik ook altijd tegen de mensen) dat je je goed moet laten adviseren over wat mogelijk is. Kijk naar je eigen karakter, ben je bang? lig je 's nachts wakker? Heb je een gezin of ben je vrijgezel? en als je dan een offerte hebt ga je daarmee naar je boekhouder/accountant. Als die jou kent moet hij je kunnen vertellen of je niet een snelle jongen bent tegen gekomen die wat wilt verdienen.