Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 december 2008, 19:40
ICTsupport ICTsupport is offline
Lid

Standaard Re: Werken in loondienst naast zelfstandige met eenmanszaak.

Hallo Tim,

Ik begrijp dat je bij het ene bedrijf in loondienst bent: daar draagt je werkgever dus premies en loonheffing voor af.
Verder is het zo dat je bij je andere werkzaamheden een 0-urencontract hebt.
Je werkgever waar je overdag in loondienst bent heeft mijns insziens totaal NIETS te zeggen over wat jij in je andere job aan verdiensten hebt.
En dat jij bij beide werkgevers premie voor de ZVW betaalt: dat is jou zaak toch?
Volgens mij hoef je dus geen bedrijf voor je 2e job op te starten!

Succes,

Groet,

Ronald.
Met citaat reageren
Oud 3 december 2008, 20:26
tnieuw tnieuw is offline
Juniorlid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICTsupport Bekijk bericht
Hallo Tim,

Ik begrijp dat je bij het ene bedrijf in loondienst bent: daar draagt je werkgever dus premies en loonheffing voor af.
Verder is het zo dat je bij je andere werkzaamheden een 0-urencontract hebt.
Je werkgever waar je overdag in loondienst bent heeft mijns insziens totaal NIETS te zeggen over wat jij in je andere job aan verdiensten hebt.
En dat jij bij beide werkgevers premie voor de ZVW betaalt: dat is jou zaak toch?
Volgens mij hoef je dus geen bedrijf voor je 2e job op te starten!

Succes,

Groet,

Ronald.
Hallo Ronald,

Ja zo zou ik er ook over denken echter zijn dan de aanvullende arbeidsvoorwaarden waarin staat dat zonder toestemming er geen werk voor derde uitgevoerd mogen worden. Zo'n 9 jaar geleden toen er ik aan begon dacht ik, wat niet weet, wat niet deerd maar men houd nu vast aan die voorwaarden. Die teruggave was tientjes werk dus waar maakt de werkgever zich druk om maar gaat erom dat er een tweede is. Nu wil ik dus zien te voorkomen dat deze situatie zich in 2009 weer voordoet vandaar de vraag hoe te handelen als freelancer.

VrGr
Tim
Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 10:14
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2

Hoe weet je 'dag' werkgever dat je ook bij die andere mensen werkt? Op diezelfde manier kan hij er ook achterkomen dat je er nog steeds werkt. Om eerlijk te zijn lijkt het me helemaal niet in jouw belang om je grootste werkgever tegen de haren in te strijken. Je hebt namelijk getekend voor een bepaalde voorwaarde. Wat je doet mag dus niet, punt. En als je daar toch mee doorgaat, dan kan het zijn dat je werkgever je straks niet vraagt ermee te stoppen, maar je bijvoorbeeld ook nog met een schadevergoedingclaim om de oren te slaan. Terecht, als je normale werkgever ook in die sector zit en jij dus eigenlijk je kennis en talent ook inzet voor de concurrent.

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten