Hoi LeftBlank
Wat naam betreft kun je - mijn inziens - een aantal kanten uit.
Probeer voor jezelf eens de volgende vragen te be-antwoorden. (vanuit jezelf EN vanuit potentiele klanten)
1 - Hoe wil je herinnerd worden later?
A <jezelf als persoon> -> verwerk je eigen naam erin
voorbeeld:
- "LeftBlank - Web Services" (lekker ruim kun je alle kanten mee op)
B <wat je doet met je bedrijf> -> verwerk je dienst erin
voorbeeld:
- "Initially LeftBlank"
"De Web (sub) contractor waar u (nog) alle kanten mee uit kunt"
C <gewoon alleen je bedrijf.. i.v.m. verkoop, overname later> -> maak de naam neutraal / symbolisch.
voorbeeld:
- "Amphora Webweaver" <- Met een A word je het eerst GEVONDEN in telefoonboeken en goudegidsen, online registers
--------------------------------------------------------------------
2 - Hoe KLINKT je naam als je 'm uitspreekt?
- Bekt ie lekker,
- Is ie makkelijk uit te spreken, (ook in een andere taal)
- Onthoud je de naam 'm makkelijk?
3 - Welke gedachten/ associaties wekt je naam,
- bij jezelf
- in je omgeving op?
voorbeelden:
- Fortis (niet zo lekker imago nu) vrs Rabobank (triple AAA bank)
- Unix (solide) vrs microsoft (instabiel) ... sorry mijn eigen associaties :-P
4 - Wat word LENGTE van je naam i.v.m.
- Aantal letters op visitie kaartjes, posters, "vliegtuig sleepjes"
- Domeinnaam ,email adres
- Advertenties, folders
5 - Kijk of de naam nog jaaaaaren mee kan
- dekt je naam nu de landig van wat je doet als bedrijf, mens
- dekt de naam OOK de landing in de toekomst (als jij veranderd)
6 - Wel IMAGO wil je uitstralen?
- "Koud en Zakelijk" vrs "warm en gezellig"
- "Solide & Betrouwbaar" vrs "snel en vlug"
Ik hoop dat mijn "naamsuggesties" zullen bijdragen in een mooie naam en dito succes voor jouw eigen (web/internet) bedrijf!
Ronald Vermeij
www.ronaldvermeij.nl <- voorbeeld van mijn eigen naam als websitenaam