Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 maart 2009, 19:00
bdb bdb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Hoe lang blijft het leuk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Bekijk bericht
Beste bdb (?)
Dit is inmiddels je tweede deprimerende topic over zo´n beetje het zelfde onderwerp, van je inmiddels in totaal 2 berichten in de historie van dit forum. Je hebt al eerder uitgebreid constructieve reacties gekregen van andere forumgenoten. Ik begin eerlijk gezegd wel nieuwsgierig te worden naar je profiel. Wat verwacht je hier verder nog?
Ik weet van niks hoor, ik leg alleen deze kwestie voor...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 maart 2009, 09:45
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Hoe lang blijft het leuk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdb Bekijk bericht
Ik weet van niks hoor, ik leg alleen deze kwestie voor...
....Dat heb ik inmiddels begrepen, sorry voor de gemaakte opmerking, dat was natuurlijk niet de bedoeling

Dus alsnog ook van mij een constructief bedoelde reactie. Ik herken je probleem wel, als is dat bij mij beperkt gebleven tot een incidenteel voorval. Ik ben 'van nature' tamelijk open en spontaan, leg gemakkelijk contact en daardoor kan dat door sommige klanten worden opgevat als een meer informele vorm van communiceren. Daar let ik tegenwoordig op, en ik laat, bijvoorbeeld, aan de klant het initiatief om al dan niet te tutoyeren of elkaar bij de voornaam aan te spreken. Nu weet ik natuurlijk niet jouw leeftijd, maar als 50-plusser ben ik daarmee misschien wel wat in het voordeel

Bij mij werkt dat prima. Daarnaast hebben sommige klanten de neiging om je als een werknemer te bejegenen. Ik reageer daar altijd direct op en maak volstrekt duidelijk hoe de relatie wat mij betreft ligt. Dat heeft me een keer een (potentiële) klant gekost, maar daar heb ik tot op vandaag geen spijt van.

Misschien kun je hier iets mee?

Succes!
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 maart 2009, 10:27
René van Zandwijk's schermafbeelding
René van Zandwijk René van Zandwijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2008
Berichten: 29
Standaard Re: Hoe lang blijft het leuk?

Het is niet te vergelijken maar toen ik nog winkels had heb ik alle lastige klanten geholpen en daarna gezegd dat ze maar eens op zoek moesten gaan naar een andere winkel.

Het kost je zoveel energie 1 of 2 echte zeurpieten steeds maar weer tevreden te stellen, je kan deze energie beter steken in de overige klanten.

Je moet een afweging maken of de verdiensten die je aan de klant heb opwegen tegen de last die je er van heb.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2009, 12:49
CIC2008 CIC2008 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2008
Berichten: 26
Standaard Re: Hoe lang blijft het leuk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Bekijk bericht
....Dat heb ik inmiddels begrepen, sorry voor de gemaakte opmerking, dat was natuurlijk niet de bedoeling

Dus alsnog ook van mij een constructief bedoelde reactie. Ik herken je probleem wel, als is dat bij mij beperkt gebleven tot een incidenteel voorval. Ik ben 'van nature' tamelijk open en spontaan, leg gemakkelijk contact en daardoor kan dat door sommige klanten worden opgevat als een meer informele vorm van communiceren. Daar let ik tegenwoordig op, en ik laat, bijvoorbeeld, aan de klant het initiatief om al dan niet te tutoyeren of elkaar bij de voornaam aan te spreken. Nu weet ik natuurlijk niet jouw leeftijd, maar als 50-plusser ben ik daarmee misschien wel wat in het voordeel

Bij mij werkt dat prima. Daarnaast hebben sommige klanten de neiging om je als een werknemer te bejegenen. Ik reageer daar altijd direct op en maak volstrekt duidelijk hoe de relatie wat mij betreft ligt. Dat heeft me een keer een (potentiële) klant gekost, maar daar heb ik tot op vandaag geen spijt van.

Misschien kun je hier iets mee?

Succes!
Hoewel het onderwerp enigzins verouderd is zou ik toch graag aan jou (Sjaak) willen vragen hoe jij opdrachtgevers op een nette manier duidelijk maakt hoe de relatie tussen jou en hen ligt. Ik ben erg benieuwd naar wat je zegt en hoe dat dan meestal opgepakt wordt door de opdrachtgever.
__________________
Clear In Company
management support & personal assistance

www.clearincompany.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 maart 2009, 01:03
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe lang blijft het leuk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Bekijk bericht
....Dat heb ik inmiddels begrepen, sorry voor de gemaakte opmerking, dat was natuurlijk niet de bedoeling

Dus alsnog ook van mij een constructief bedoelde reactie. Ik herken je probleem wel, als is dat bij mij beperkt gebleven tot een incidenteel voorval. Ik ben 'van nature' tamelijk open en spontaan, leg gemakkelijk contact en daardoor kan dat door sommige klanten worden opgevat als een meer informele vorm van communiceren. Daar let ik tegenwoordig op, en ik laat, bijvoorbeeld, aan de klant het initiatief om al dan niet te tutoyeren of elkaar bij de voornaam aan te spreken. Nu weet ik natuurlijk niet jouw leeftijd, maar als 50-plusser ben ik daarmee misschien wel wat in het voordeel

Bij mij werkt dat prima. Daarnaast hebben sommige klanten de neiging om je als een werknemer te bejegenen. Ik reageer daar altijd direct op en maak volstrekt duidelijk hoe de relatie wat mij betreft ligt. Dat heeft me een keer een (potentiële) klant gekost, maar daar heb ik tot op vandaag geen spijt van.

Misschien kun je hier iets mee?

Succes!
Hallo Sjaak,

Hoe maak jij dit op een nette manier kenbaar? Ik probeer het contact ook altijd netjes te houden, en vraag altijd of ik iemand bij zijn voornaam mag noemen. Als iemand dit liever niet op prijs stelt weet ik al een beetje dat we niet samen op één lijn zitten.

Het informele doe ik meer met "u" maar verder doe ik gewoon normaal maar niet te zwaar allemaal hoor. Is het een miljoenen deal..wordt het anders :P

Wat betreft de vervelende mails is in mijn ogen op te lossen door een gesprek. Jij mag toch best aangeven dat je niet zo veel zin hebt in zulke mailtjes. als men niet tevreden is over jouw werkzaamheden kunnen ze dat ook gewoon op een normale manier melden. En als dat niet gaat houd het op. Dit soort vervelende kwesties heb je overal, ook in loondienst
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken Marieke80 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 16 november 2008 19:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon