Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrax
Of dat je het weer tegenkomt bij een volgende - nieuwe - klant?
|
Ook dat.
Ik zal mezelf proberen uit te leggen: Het grootste deel van mijn klanten werkt "professioneel" ofwel, daar vallen duidelijke afspraken mee te maken en op een normale manier mee te communiceren, al dan niet via mail of telefoon. Blije klanten, waar ík blij mee ben en zij met mij.
De overige klanten, vaak óf kleine zelfstandigen óf niet geheel professioneel werkende organisaties, maken er vaak een potje van. Het niveau van communiceren is gewoon te erg voor woorden (zie openingspost) en dat trek ik eerlijk gezegd niet meer. Het lijkt een soort machtsmisbruik te worden... die nog nét niet gepaard met dreigementen. Ik kan daar slecht tegen.
Zeker als het spel niet om de bal gespeeld wordt, maar op de man gericht is. Persoonlijke benadering vind ik prima, maar benaderd worden als een sloof, daar bedank ik dus voor. Het trieste is, dat er meestal bij één van die partijen een bepaalde frustratie heerst, wat op een bepaald punt escaleert richting mij (en bij mij dus ook escaleert, dat ik denk: Dit hoef ik nu niet -meer- te pikken en daar ook melding van maak)
Helaas heb ik dit soort voorvallen al eerdere malen meegemaakt, ook bij inmiddels exit-klanten
De ervaring heeft me geleerd dat er ieder jaar er zich wel weer één aandient, waarvan ik op voorhand al denk: Dit gaat hem niet worden met u...
Volgende keer maar beter naar het onderbuikgevoel luisteren